entah apalah rasanya menjadi seorang lelaki...





menjadi kumbang...
entah di mana...
sisi kuatnya...




MOHD RAYQAL DASUKI.. BUAH HATI ANA..



"mana Rayqal?"


"ni ha dengan umairah. kak ju tengok dah macam gaya mak orang dah riba Rayqal."


erk~


boboboi yang keempat... (anak saudara)
hari tu semangat fikir nama best-best. akhirnya tak terpilih. cis. tak apa, ana simpan untuk nama anak sendiri. puas hati. (eh?)

gambar tu di usia sehari. ye, memang besar dan gemuk serta maskulin. merenung Rayqal ketika itu dengan satu persoalan. dah lama ana tertanya sebenarnya.

entah apalah rasanya menjadi seorang lelaki.


menjadi bunga...
entah juga di mana...
sisi tajamnya...


kamu yang membaca nie ...boleh tolong jawab ta??
itu saje sekian ..

kbai~


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


3 comments

28 April 2012 7:36 PG

semua mkhluk kekuatannya pd Allah

safe answer, but fact la..hoho horlicks c(:

Tanpa Nama
29 April 2012 1:05 PTG

Seorang lelaki yang mendapat petunjuk, perasaannya tiada lain hanya fikirkan redha Allah. Sanggup lakukan apa saja untuk dapat cinta Allah. tak pernah merasakan kekuatan, ketangkasan, kebijaksanaan, kegagahan diri sebagai miliknya..sentiasa sedar dirinya hanyalah sebuah roh yang duduk dalam sebuah bekas(jasad). Dia menyayangi bekasnya kerana ia anugerah rabbnya. Dia menyayangi manusia sekelilingnya kerana semuanya ciptaan rabbnya (tak kira manusia jahat atau baik). yang baik dilindungi. yang jahat didekati dan diselamatkan.Bila sampai masa Rabbnya menghadiahkan dia seorang isteri, maka dijaga dan disayangi isterinya bukan kerana sebab wanita itu adalah isteri. Dia menyayangi isterinya kerana isterinya anugerah terindah dari rabbnya. semuanya kerana Allah. Suka kerana Allah. Marah kerana Allah. Sedih kerana Allah...semuanya kerana Allah..
Dan perasaan lelaki adalah... dia harus memimpin! kerana dia tak sanggup melihat yang lainnya membelakangi Rabbnya yang tercinta...
Hanya Allah maha mengetahui...

Tanpa Nama
29 April 2012 6:05 PTG

apa rasanya menjadi seorang lelaki?
kamu akan merasa kamu 'ringkas' berbanding perempuan.
ringkas maksudnya kamu sentiasa tersedia untuk apa saja (terutama dalam perihal ibadah). sebab itu kamu akan rasa besarnya beban dan tanggungjawab kamu dimuka bumi ini..IY

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.