Aku Bukan Siti Khadijah !



Bismillahirahmanirrahim...

Tiada wanita yg sempurna sekalipun namanya muslimah.


terimalah dia atas nama kelebihan dan pakej kekurangannya sekali. Kerana kaum adam perlu tahu, mereka bukannya Muhammad!


Sememangnya Sayyidah Khadijah Binti Khuwailid wanita terHEBAT tiada tandingan dan ditandingi..tetapi beliau seorang muslimah pemburu jiwa ' Khadijah', Muslimah ini diciptakan oleh Allah sebuah keteguhan IMan dan kecantikkan peribadi! saya yakini setelah membaca kata Rasulullah yang senantiasa memuji Khadijah, dan 'muslimah ini' umpama 'Khadijah' itu tercatat kemuliaan dalam sabdanya :

" Allah SWT tidak pernah memberiku pengganti yang lebih baik daripada Khadijah, Dia telah beriman kepadaku ketika org lain kufur. Dia mempercayai ketika orang lain mendustaiku, Dia memberikan hartanya kepadaku ketika orang lain tidak membantuku, Allah SWT menganugerahiku anak-anak melalui rahimnya... ( HR Bukhari, Ahmad dan Thabrani )


Kekurangan dia kita tampung dengan kelebihan kita,kekurangan kita dia tampung dengan kelebihan dia.Lengkap melengkapi.Inilah bahagia yang Allah janji. :)

Akak, kenapa tak kawen gi?


masya allah..dah nak masuk raya ke lima dah....entah dah beratus jawapan sama diberikan... 

Kak, ada seorang abang minat sangat kat akak, akak tak nak ker? Senyuman kuukir, hati kadang-kadang sedih. Maaf dik, siapalah abang tu dik, apakah dia jauh muda dari akak? Kasian dia kalau muda dari akak.

Alah kak, Rasulullah s.a.w. dan Siti Khadijah bagaimana? Bukan ke Rasulullah s.a.w. jauh mudenye dari Siti Khadijah?

Dik..akak bukan khadijah, "abang" itu bukan rasulullah. 

notahati-  "Aku Bkn KhadijahMU"..huhu.....Bila dh kawin.."Jgn lupa KhadijahMU" 



"aku bukan khadijah ra, aku bukan aisyah ra
aku bukan fatimah ra, wanitaTERBAIK penghuni syurga
aku bukan siapa-siapa
hanya seorang hamba
hanya manusia
hanya wanita biasa
lahir dari rahim ibunda
Biarlah Khadijah ra, Aisyah ra, Fatimah ra
Biarlah
Mereka adalah penghuni syurga
Biarlah
Kucinta Tuhanku
Apa adanya
Kusujud bercinta
tak harap apa
Tuhanku
ku tak punya apa-apa
hanya sebuah cinta

Dan kasihMulah yang kutunggu.. "


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


2 comments

24 Ogos 2012 10:18 PG

stiasa mendoakan y terbaik buat sahabat saya ni.

26 Ogos 2012 5:35 PTG

Kita akan berusaha sebaik kita untuk menghuni syurgaNya seperti mereka, kan? ;)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.