Bestnye pegang tangan awak!





DENGAN YANG HARAM.

.. Kita Sanggup Pegang Tangan...


DENGAN YANG HALAL... 

Sikit Pun Tak Ada Rasa Nak Pegang Tangan... 

Malu.. 

Takut Orang Mengata... 



Bestnye pegang tangan awak. 
Saya tak kisah orang nak cakap apa... Saya sanggup buat apa sahaja...

DENGAN YANG HARAM... Kita Sanggup Pegang Tangan...


Makkk.. 
Malulah kalau orang tengok mak pegang tangan saya macam ni.. Saya dah besar laa....

DENGAN YANG HALAL... Sikit Pun Tak Ada Rasa Nak Pegang Tangan... Malu.. Takut Orang Mengata...

Renung-renungkanlah.. Fikir-fikirkanlah... 



Wahai Muslimah..

Malumu mahkota yang tak perlukan singgahsana Tetapi ia berkuasa menjaga diri dan nama Tiada siapa yang akan boleh merampasnya Melainkan kau sendiri yang pergi menyerah diri..


JANGAN BERHARAP terlalu tinggi kepada lelaki yang kamu sayangi, kerana bila kecewa datang..ia boleh menyakiti hati dan dirimu dengan banyak..jadilah wanita yang TEGAS, MAHAL dan TIDAK MUDAH untuk menerima cinta dari seorang lelaki yang belum sah menjadi milikmu. 




Wahai lelaki..



JANGAN LAYAN wanita tu special sangat jika TIDAK ADA NIAT untuk buat... dia menjadi yang SAH/HALAL..wanita ini lain sikit, CEPAT PERASAN dan MUDAH JATUH HATI..jangan letak harapan seandainya hati tidak yakin..jangan beri HARAPN pada yang mudah menyerap harapan..hati wanita ni macam gelas kaca, mudah pecah..bila sudah terluka, susah nak rawat balik.. 


p/s : Jangan ada niat ingin kahwin sahaja, tapi TINDAKAN ke arah itu tidak ada..cari calon ini BUKANLAH sahaja-sahaja ingin MENCUBA macam mencuba pakaian..tidak sesuai yang ini, amik yang lainlah.. 


sekian pesan nenek.. eheh!


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


3 comments

3 Mei 2012 11:18 PG

entry awk ni bez tuk dibaca.terima kasih kerana memperingati sesama manusia

3 Mei 2012 2:25 PTG

jadilah (:

4 Mei 2012 12:25 PTG

Thanks for the reminder :)
Doodle tu comel :)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.