Sharifah Zohra :mahasiswa diumpan dengan galaxy note.'saya akan Jelaskan.'


\
sayang, mahasiswa diumpan dengan galaxy note

Sifat ego dan tidak peduli mesti dibuang dalam menjaga ukhuwah.. Hidup berseorangan, apakah matimu nanti tiada yg uruskan?


SHAH ALAM – Pengerusi Suara Wanita 1Malaysia (SW1M), Sharifah Zohra Jabeen Syed Shah Miskin menjelaskan beliau akan mengeluarkan satu kenyataan mengenai klip video 24 minit antaranya dengan pelajar undang-undang Universiti Utara Malaysia (UUM), KS Bawani yang menjadi viral di internet.

Menurutnya, kenyataan itu akan dikeluarkan dalam masa terdekat, namun beliau tidak menjelaskan butiran mengenai bila dan di mana kenyataannya itu akan dibuat.
“Insya-ALLAH, saya akan maklumkan (dalam masa terdekat),” katanya kepada Sinar Harian semalam.

Klip video ini menjadi perhatian apabila Sharifah Zohra dan Bawani 'bertikam lidah' dalam satu program di UUM bulan lalu, dan menjadi perhatian pelbagai pihak termasuklah pemimpin-pemimpin negara.

Program ‘Seiringkah Mahasiswa dan Siswi Dengan Politik’ itu dihadiri oleh lebih 2,000 pelajar anjuran Dewan Penginapan Pelajar (DPP) Proton UUM, dan NGO SW1M pada 8 Disember lalu.

Moderator program tersebut adalah Yang Dipertua (YDP) MPP UUM, Ku Amirul Faiz Ku Seman, 

sinar harian


mahasiswa ke ni?



Hentikan pembodohan terhadap mahasiswa!

Presiden Suara Wanita 1Malaysia itu bukan siapa. Dia bukan menteri, dia bukan pensyarah, dia orang luar. Dia datang ke kampus anda dan menghina rakan anda, dan tiada apa yang dilakukan.

Maruah adalah perkara terakhir yang boleh menjadi matawang nilai diri. Jangan yang satu itu pun anda golok gadaikan.

Pembodohan, adalah jenayah memusnahkan bangsa!

dah banyak post pasal video ni kat fb dan blog.

ya, dunia pendidikan perlu pada perubahan..dia cakap tentang respect,tapi pada masa yang sama tak tunjukkan respect.

kesian jugak kat pelajar2 yang duk bertepuk tangan..tak tau samada mereka faham atau tidak.atau sekadar teruja dengan suara moderator tu.

hakikatnya,semua orang saling belajar dari orang lain..awak ada kelebihan awak,dia ada juga kelebihan dia..awak ada pendapat,begitu juga orang lain.

hidup kena sentiasa merendah diri, baru kita dikasihi dan diterima..isu hangat hari ni,harap-harap ramai yang dapat iktibar lalu melengkapkan diri dengan kekurangan-kekurangan yang dikenalpasti.

Wallahua3lam..

maaf pendapat tak seberapa,mohon jangan serang ana kat komen.

notakaki- murahkah nilai mahasiswa berbanding galaxy note?





Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


18 comments

17 Januari 2013 12:33 PTG

tak side sapa-sapa dalam isu ni.tapi cukup sedih pasal manusia sesama manusia tak respect each other.just give the girl a chance to finish her opinion,it would be better.

17 Januari 2013 12:51 PTG

Sedih sebab siswi itu diprlakukan begitu. Tak tanya soalan bg habis, sudah dicelah. Kmudian sibuk cakap pasal binatang? Motif?? Apapun suara seorang siswi saja dah cukup utk buatkan siri ceramah tu dibatalkan kan? Jadi kita dah boleh nampak siapa yg menang. Tapi sayangnya takda support dr siswa lain. Lagi bagus kalau semua pakat keluar dewan!

17 Januari 2013 1:16 PTG

tak tau nak cakap camne..kita tuggu program debat nanti...

17 Januari 2013 1:52 PTG

Yg kakak hairan tepukan sana-sini. Mahasiswa/siswi bagai tak ada pendirian atau dah jadi lalang. Suara masing-masing pula bukan main. Entahlah... kita tunggu dan lihat apa jadi. Akan jadi isu di parlimen tak agak-agak?

17 Januari 2013 2:13 PTG

@Engku MuzahadinYou stopped her once you got offended.

Oh come on ! Let her finish first.

Kalau pon dia salah, bagilah dia habis cakap..then you can explain dan correct everything back. Kenapa nak potong, dan seemed so restless ? The organizer give you the rest of the time kan...

And then you attacked her personally. You deviated the discussion. Instead of giving concrete answers and evidence-based responds for her questions, you started talking about seniority and how they should be thankful enough

This doesn't suit dunia akademik yang kita harap - harapkan. Terutamanya apabila anda bercakap dengan golongan mahasiswa

Dunia pendidikan kita perlukan perubahan

17 Januari 2013 5:29 PTG

@Kakzakie mungkin mereka terpegun dan kagum cara kak s tu berdebat agaknya.

17 Januari 2013 5:59 PTG

Sekarang heboh dengan cik pah ni =.="

17 Januari 2013 7:15 PTG

kejap je dah glamer si sharifah ni.hehehe

17 Januari 2013 7:27 PTG

@cik amal selamat berbuka puasa semua. ;)

17 Januari 2013 8:06 PTG

"Kalau tak suka cara kami memimpin, anda boleh pergi ke negara lain."

Why don't we say instead:

"Kalau tak suka layan kerenah kami, anda boleh cari rakyat dan negara lain untuk dipimpin."

17 Januari 2013 10:20 PTG

its all about respect.. mls nak pk kalo ade yg sembang isu politik atau nak dipolitikkan hurmm

18 Januari 2013 12:01 PG

dia bercakap based on her degree and level dia -.-

18 Januari 2013 5:04 PG

sekarang siapa yg lebih popular? Sh zohra vs Bawani...klu timun mentimun jua, dilanyak dan melanyak kita balik yang kena...renungan

18 Januari 2013 9:02 PG

Kita tunggu saja apa yang dia nak balas tu.

Tapi apahal Encik yang di highlight kan di atas bagi komen camtu ? Not so good lah, ni dah meleret menghina kaum dan bangsa lain.

18 Januari 2013 12:10 PTG

Nothing special about bawani statement.. It is just a repeat of rafizi points - about free education.. And by trying to justify bersih by its legallity does not prove anything about bersih's actions

19 Januari 2013 11:15 PTG

encik nodin, org mrh sbb si sharifah tu..pttnye bg bawani abes cakap, biar pun point die salah ke ape..
xde ke'respect'an di situ bila potong org lain bercakap.

Tanpa Nama
22 Januari 2013 8:58 PTG

:: assalamualaikum..bawani or sharifah sendiri ada salah masing masing..kita yang melihat video mereka nampak apa kesalahan kedua dua belah pihak..yang peliknya,mengapa hanya kesalahan syarifah yang diperkatakan..sebagai mahasiswa undang undang,pada saya..tone yang digunakan bawani sangat salah kerana dia tidak berada dalam mahkamah.baiklah,pasti ada yang berkata "memang itulah tone bawani..kita tidak boleh ubah.." maaf..itu common sense untuk manusia..tidak perlu bertempik..anda diberi mic..tetapi masih mahu menjerit..sebagai bakal peguam,bawani perlu alert tentang tone suara ketika bercakap dengan orang sekeliling..mustahil bawani berkomunikasi dalam nada demikian dengan orang yang baru dikenali..
saya pasti akan ada komentar lain yang akan mengatakan saya ahli mana mana parti..percayalah..saya hanya menyatakan pendapat..dan saya tidak mintak siapa siapa untuk terima..kepada penulis..cara anda menulis tentang entry ini bagi saya tidak patut..anda umpama menghasut.."dia ke kampus menghina rakan anda.." bukankah itu ayat menanam rasa benci kepada reader anda??saya pasti anda sendiri mampu menilai.."kesian kepada pljr yang bertepuk tangan ..taktau samaada mereka faham atau tidak".. anda tidak berada ditempat mereka..awak sendiri berkata.."awak ada pendapat..begitu juga orang lain." mungkin mereka ada pendapat mereka sendiri .. sekadar teguran..terima kasih..

24 Januari 2013 5:24 PTG

@Tanpa Namawaalaikumussalam. terima kasih atas teguran.sharipah listen is 2 arrogant.1-1, you talk i listen, i talk you listen. both have the right to express opinions cuma yang sorang tu mengaumnya tak berapa kuat. both cuba tunjuk handal. pada saya, contoh haiwan yang diberikan oleh sharifah lebih kepada simbolik yang sebenarnya mewakili jenis2 manusia dalam masyarakat kita and it's true, masyarakat kita lebih banyak merungut daripada bersyukur. kalau nak mengutarakan sesuatu isu,make sure you dah buat homework yang menyeluruh, dah amik kira pros and cons, yang masuk akal atau tidak. if you keep talking about issues yang tak masuk akal, tak hairanlah kalau ada yang mengaum tahap gaban..Ini hanya pandangan peribadi saya. Kalau ada apa yang salah, atau anda ada cadangan yang lain, sama-samalah kita kongsikan.

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.