Penjelasan Fathul Bari Isu Kahwin Di Thailand.





Selamat Pengantin Baru Ustaz Fathul Bari.
Moga Allah Redha.

Tarbiah yang baik . Tahniah dan syabas Ustaz


Notasiku - Anak-anak muda banyak dilemahkan oleh novel, cerita cinta, drama-drama telenovela dan hiburan melampau. Bahkan kekurangan tokoh jiwa manusia yang berani mempertaruhkan nyawa untuk berjuang melemahkan semangat anak muda untuk berjihad. Maka tidak hairan anak muda hari ini mencari mati melalui rokok, dadah, ganja, rempit. Bahkan kehadiran 'ulama su'u ('ulama jahat) yang tidak berani menegur perkara munkar, lebih-lebih lagi yang dilakukan oleh pemimpin/pemerintah melunturkan semangat jihad anak muda. Kalau ulama pun tidak berani, bagaimana nasib anak muda? Fatwa saya, memboikot 'ulama bisu dan jahat adalah jihad. Boikot, boikot, boikot, bukan serang tetapi boikot.





Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


8 comments

18 Januari 2013 2:55 PTG

:)

18 Januari 2013 3:46 PTG

Selamat pengantin baru....
Takpelah kawen lari pun...
Janji sah bukan sindiket....
Eh?? Macam takde kena mengena dengan cerita...

18 Januari 2013 3:52 PTG

dia kahwin lari ke? tak tau plk..yang penting sah tak nikah tu. Klu sah tak da kes la..

18 Januari 2013 9:11 PTG

Betul ker dia kawen lain ?

Kalau betul kenapa kawin jauh benor?

Takut isteri pertama?

Poligami tu kan indah?

Tanpa Nama
19 Januari 2013 1:02 PG

salam,
ustaz don daniel ada berkata di tv alhijrah, daging ulama' itu umpama racun, maksudnya jangan makan daging ulama' (jangan memburuk burukkan mana2 ulama'), nanti buruk padahnya...ustaz don daniel yg cakap, saya sampaikan saja...wallahualam :)

19 Januari 2013 9:38 PG

@Tanpa Nama Entah mengapa di Malaysia, Islam ini sangat disusahkan.Tokoh, org besar&rakyat pergi nikah di Thailand jd bukti bahawa nikah di Malaysia menyusahkan. Patut dipermudahkan dan dibantu nikah.

19 Januari 2013 6:03 PTG

@Lynn si pipi merahwaalaikumussalam.

7 Februari 2013 5:03 PTG

@aynora nur

Kes? xde kes..JAKIM xde masalah atau dari segi hukum islam pun sah....kes kenapa timbul adalah sebab ada busuk hati dan buat fitnah...itu je. ingat bersangka baik

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.