HATI-HATI DENGAN AJARAN SESAT MENDAKWA IMAM MAHDI



Dahlah di Malaysia ni banyak ajaran sesat, di bulan Ramadhan ini tiba-tiba muncul lagi fitnah baru di alam siber iaitu kemunculan ajaran sesat yg mendakwa Imam Mahdi. Insya Allah Pendedahan secara ringkas buat mukadimahnya utk semua pembaca supaya berhati-hati dgn segala posting2 yg menyokong fahaman ini, seorang dari Yaman kononnya mendakwa Imam Mahdi namanya Naser Muhammad alYamani, dan pemuda dari Indonesia yg mendakwa dari keturunan bani Tamin yg menyebarkan fahaman sesat ini pada rakyat Malaysia melalui internet dan menyokong org yg mendakwa Imam Mahdi.

 Di sini saya tak berkesempatan lagi utk mendedah secara detail tetapi buat permulaannya ingin memberi peringatan pada terutama pada rakyat Malaysia supaya berhati-hati dgn dua insan yg pelik ini. Kebanyakan ajaran sesat di Malaysia kebiasaannya dibawa masuk dari Indonesia dan kebanyakan mereka mendakwa Imam Mahdi. Kepada rakyat Malaysia yg beragama Islam yg terpengaruh dgn ajaran sesat ini supaya bertaubat kepada Alllah, kita di bulan Ramadhan kene banyak ibadah bukan percaya benda karut marut ini.

Awas!! kemunginan ada unsur-unsur sihir dari luar untuk mecari pengaruh pendakwa Imam Mahdi. Antara yg peliknya org yg mendakwa Imam Mahdi:

1-Pakai baju tentera dan topi tentera moden dan di bajunya ada pangkat.
2-Pakai senapang.
3- Mendakwa mimpi pelik-pelik, kalau macam tu semua org boleh mendakwa mimpi.
4 Mendakwa bintang plenet2 yg pelik macam cerita kartun je.
5- Menolak Mazhab sama macam Wahhabi je
6- Mendakwa Allahmasuk dlm badan
7- Mendakwa para Nabi tidak maksum
8- Mendakwa Yakjuk makjuk dari makhluk asing
9- Mendakwa kononnye jasad nabi Isa ada dlm satu gua di Yaman
10- Mendakwa tugas mereka ialah menyampai risalah imam Mahdi sesiapa tak percaya nnti tunggu jelahh.
11- Menakut-nakutkan org yg tak percaya pada ajarn ini dgn macam2 alasan , menggunakan ayat al-Quraan, kebanyakan org jahil dan org pompuan yg lemah mudah terpengaruh dgn ugutan seumpama ini.
12- Mendakwa sumpah sana sumpah sini, umpma sumpah-sumpah, macam majlis angkat sumpah je.


Dan banyak lagi yg akan didedahkan kemudian, tapi yg pelik ada org melayu yg degil ikut benda macam ni, bertaubatlah kepada Allah, banyak lagi kerja lain boleh buat, jgn sokong fahamn sesat ini, berkemungkinan pemuda yg dari Indonesia itu yg bernama Abdul Aziz Muhammad Nasser akan dibawa masuk senyap2 ke Malaysia utk menyebarkan kesesatannya, sesiapa yg tahu maklumatnya nanti boleh buat aduan pada pihak berkuasa utk diambil tindakan, Hidup Akidah Ahli sunnah wal Jamaah dan hapuskan ajaran sesat seperti ajaran yg di bawa oleh Nasser Muhammad yg mendakwa Imam Mahdi dan kuncu-kuncunya, jgn berhari raya dah fahamn ini.

Org melayu yg terpengaruh dgn fahaman sesat ini kerana jahil dgn ilmu akidah Ahli Sunnah Wal Jamaah, Insya Allah lepas raya kita akan dedahkan di semua masjid dan surau akan bahayanya fahaman mendakwa Imam Mahdi ini, doakan berjaya, Takbiiir...



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


8 comments

16 Ogos 2012 7:27 PTG

Eh masih ade lg yg ngaku imam mahadi??. Dunia dunia... Suka sangat buat benda lagha..

16 Ogos 2012 8:14 PTG

Dah baca.nak galmour nk hancurkan Islam sanggup buat macam tu. Kiamat Dah Dekat. baca post zufar pulak.

http://mzufar.blogspot.com/2012/08/semester-six-project.html

17 Ogos 2012 4:29 PG

SMTI (Saya membaca tampalan ini)

17 Ogos 2012 7:23 PG

Astaghfirullah. Nauzubillah...

Tanpa Nama
19 Oktober 2012 2:42 PTG

@Yui Bieynaimam mahdi orang melayu kalau tak percaya baca kat http://imam-mahdi.zxq.net

Tanpa Nama
29 Januari 2013 3:46 PTG

Allah jadi saksi apa yg kamu perkatakan..bersumpahlah kamu jika kamu benar..tiada siapa yang menentukan Khalifah Allah kecuali Dia..dan apa yg kamu katakan disini akan menjd saksi kemudian kelak ..akal kamu tidak berfungsi sebagai seorang Islam..kamu bukan menentang dia tp kamu menentang Allah dan kamu pasti akan terima balasan dgn kedatangan planet saqar..jika kamu tidak bertaubat ..ancaman Allah pada yg menentangnya adalah umpama penciptaan Iblis dgn Nabi Adam..kamu akan disumpah Allah sebagaimana Allah melaknat Iblis..demi Allah apa yg dikatakan benar.

nikasyami
15 Disember 2013 4:42 PTG

@Tanpa Nama
saya ade bace blog ni(Risalah Imam Mahdi)...mmg sesat pn, de ke die ckp imam Mahdi menghalalkan onani dan menyampaikan ajaran baru di akhir xaman nnt? sdgkn Rasulullah x pnh bgtau kita pasal sume ni...astaghfirullah...mengucap pnjg mase bace blog ni..

1 April 2015 5:49 PTG

Bertaubatlah wahai saudari.post awak terhadap imam naseer adalah fitnah semata-mata.gunakan lah akal dgn sebaik-baiknya.akal itu adalah hakim yg adil.tak faham tanya.sy boleh explain.

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.