9 FAKTA APABILA LELAKI MULA MEMASAK




 

Memang kebanyakkan chef-chef terkenal di Malaysia mahupun di dunia terdiri dari kaum LELAKI. Tetapi hakikatnya, umumnya kebanyakkan lelaki jarang sekali memasak, kalau ada pun tentunya masakan tersebut lain rasanya. Jom baca Fakta yang terjadi apabila kaum bapa yang memasak di dapur:

1) Menurut kajian, 99.9% LELAKI di Malaysia amat pandai masak kari. Tapi megi kari saja la.

2) Lelaki kadang-kadang memang suka memasak. Tapi masalah utama ialah mereka amat malas nak basuh periuk belanga serta pinggan mangkuk.Dalam sinki tu sentiasa ada pinggan dan gelas.

3) Apabila LELAKI memasak umpama sedang bertukang umah, bukan main bising lagi.

4) Adalah kebiasaan LELAKI memasak tanpa memakai baju.Yang lebih seksa hanya memakai tuala. Yang lagi kurang bersih memasak sambil menghisap rokok. Tapi yang paling kotor adalah masak sambil mengesat hingus yang meleleh. Tapi yang ni kes terpencil la.

5) Menu utama masakan lelaki adalah telur goreng, sardin, telur goreng dan juga sardin. Tak ketinggalan jugak kicap masin. Yang rajin sikit masak megi dengan telur.

6) Jika seorang lelaki yang rajin memasak, anda akan dapati gas masakan akan cepat habis, kerana lelaki memasak selalunya guna api yg kuat. Cepat sikit masak. Kalau tak percaya, cuba tengok kat kedai mamak. Apinya bukan main lagi besar.

7) Keadaan dapur rumah orang lelaki yang bersepah sepah adalah satu pemandangan biasa yang mempunyai nilai artistiknya yang tersendiri. Kalau ada lumut dan lipas itu tandanya mesra alam.

8 ) Biasanya lelaki tidak akan merungut sekiranya masakan itu dimasak oleh seorang LELAKI Yang penting, asalkan kenyang. Tapi kalau perempuan yang masak, komplen dia banyak sikit.

9) Kalau LELAKI membeli pelbagai lauk dan memasak dengan bersungguh-sungguh, serta dalam kuantiti yang banyak, itu maknanya dia nak bagi kat orang tersayang..

P/S:CUMA GURAUAN SEBENARNYA TIDAK SEMUA LELAKI LEBIH LAGI DI ZAMAN MODEN INI TIDAK TAHU LANGSUNG SELOK BELOK DI DAPUR…




Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


8 comments

17 Ogos 2012 12:52 PG

betul2.. :D
lagi-lagi yg nombor 2 tu..hehe

17 Ogos 2012 12:58 PG

zufar memang tak pandai masak :(.
sebab kecik2 dulu masuk klinik disebabkn masak dan minyak terpercik di mata.fobia dan pencen terus sampai sekarang.xnk terus..huhu

17 Ogos 2012 12:59 PG

hehehhe...
skrang nih semua laki dah pandai masak...:)

17 Ogos 2012 4:12 PG

Haha..ni mcm menyebelahi kaum hawa jer nih.

17 Ogos 2012 7:18 PG

haha! Nie sya ska... Gud2.

17 Ogos 2012 7:48 PG

hehehe.. semalam hubby sis memasak tuk sahur.. memang sedap.. nasi goreng kampung version hubby.. tapi kalo nak dia memasak, kita la yg kena sediakan bahan2.. hehehe

17 Ogos 2012 3:58 PTG

Aku pandai masak bila waktu terdesak atau kecemasaan jer.

25 Ogos 2012 10:50 PTG

uit2..pantang ni..ne de :P

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.