Maria TV, Stesen Hanya Untuk Muslimah Yang Berpurdah Di Mesir


Sebuah stesen TV baru di Mesir dipanggil Maria TV akan mulai bersiaran minggu ini. Stesen ini bersiaran di sebuah rumah kedai sekitar Abassiya. Stesen ini akan bersiaran selama 6 jam setiap hari dalam rancangan al-Ummah. Yang menariknya adalah semua pekerja ini adalah terdiri daripada hanya muslimah yang ber’purdah’ dari produser ke kamera ke pemberita dan setiap teknikal dalam stesen ini. Pemanggil juga mesti daripada golongan muslimah.Tujuan utama stsesn ini adalah untuk memberitahu semua wanita yang berpurdah di luar sana, yang mereka juga boleh berjaya seperti orang lain... Allahurabbi!


Oh muslimah
Allah cinta kepadamu
Rasulullah kasih kepadamu

Oh muslimah
Berbahagialah kau telah dilahirkannya dengan mulia

Subhanallah
Tuhan telah berkati wanita yang cukup ilmu
Rendah hati

Oh muslimah
busanamu menutup rapi
auratmu kau lindungi dengan indahnya

Oh muslimah
kau rajin memuji
Islam kau jadikan ikutan sejati

Oh muslimah
memandangmu menyejuk hati
menundukkan nafsu hati yang goyah
Keayuan wanita solehah indah peribadi
Tulus hatinya

Oh muslimah
Kecantikan yang sebenar
Pada tutur kata penuh berhikmah

Mempertahan kehormatan dirimu
dengan pakaian mentaati Allah

Oh muslimah
Kau masuk ke syurga
Solat lima waktu dan berpuasa
Menundukkan pandangan matamu
Mentaati suami yang tercinta

Oh muslimah
Kau rajin mengaji
Islam kau jadikan
Ikutan sejati


nazrey johari-muslimah









Insyaallah, Allah jaga jika kita betul-betul niat nak jaga aurat kan .. moga niat kita Allah pandang dengan selaut kasih sayangNYA .. ameen ..

p/s- Juadan Berbuka yang baru~
[Kurma Goreng]


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


6 comments

25 Julai 2012 6:27 PTG

wowww suatu kelainan yg bagus..
eh cane tu kurma goreng?tak pnah dngr

25 Julai 2012 8:14 PTG

Wah bagusnya rancangan tu...yang produce rancangan tu pun berpurdah ja yek...

25 Julai 2012 8:28 PTG

subhanallah..
cantiknya tgk dorg..sejuk je mata memandang.. ~

suke tgk kamera muslimah tu :)

25 Julai 2012 9:49 PTG

Wanita boleh!

25 Julai 2012 10:17 PTG

seronoknya tengok wanita2 ni berpurdah... rasa tenang dalam hati..

25 Julai 2012 11:05 PTG

1st time tengok produksi & krew semua muslimah & berpurdah cani.. Satu pencapaian yang membanggakan.. =)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.