"jadilah matang sket.."




matang?



bismillahirrahmanirrahim...


alhamdulillah~
hari ni baik-baik saja...
cuma, gundah di hati belum jua reda..
mungkin dah kurang sikit kot..
lihatlah esok.. insha Allah lagi berkurangan rasanya..

ah~
hari ni tak semena-mena memikirkan isu kematangan. Matang ?
oh~ dulu ana amatlah benci perkataan itu.. MATANG...
especially dari darjah 6 sampai form 1. almost everyone saying I was immature.. saya tak matang.. sedeyh betul...

bayangkanlah....
orang selalu cakap..

"jadilah matang sket.."

"janganlah jadi cam bebudak.."

"janganlah jadi kanak-kanak ribena"

tak pasal-pasal ribena yang kena.. tak faham betul. nway, matang itu adalah isu ana pada masa lampau.. takpe lah... benda tu dah tersimpan di buku nostalgia kehidupan.. bila ingat balik..

nak ketawa! dah dulu memang jahil nak buat cam mana kan...
masa yang terus bejalan mengubah karakter diri ini.. personaliti...
alhamdulillah...

tapi tu tak bererti ana dah matang, ye..
kematangan adalah satu ciri yang bagi ana...
istimewa...

orang yang mature tak bermaksud orang itu serius je.. skema tahap paling teruk la..
sampai tak leh senyum..
tak... maturity is not that...
tak reti nak memperihalkannya sebab diri sendiri belum matang lagi......

tapi selalu kita dengar kan...
kehidupan itulah yang mematangkan diri kita..
apa yang kita lalui itu semualah yang akan membina peribadi kita... membentuk personaliti sendiri....
awak, hidup ni mesti pandai pilih haluan... ada dua je.. nak kesenangan yang abadi, ikutlah kebaikan walaupun kelak ada kepayahan yang merintangi... nak senang tapi tak abadi, ambil jalan pintas.. yang tak bawa bahagia... yang tak dapat bentuk personaliti yang sepatutnya...
last-last... apa pun tak dapat... senang kejap je... baiklah kita bersusah-susah dahulu, bersenang-senang kemudian, kan?

oh, ye! tadi belajar masak ikan masak asam pedas.. huuu
buat sensorang tu... huhu.. ummi ana tak bape sihat.. so, ana
ambil risiko nak wat lauk tu.. tak reti sangat memasak la katakan...
tapi tadi the results was not bad, though.
bila my bro suke, tu dah cukup baik! yelah, adik ana dia tu kan cerewet sket..
mentang2 la faveret die tom yam... selalu kalau pedas tak pedas tu die yang komen..
.. tapi gembira la ni, tadi die sedap je makan..
tak complaint pape pun.. huhuhu... - perasan sorang2 pulak :p -

moga esok membawa erti yang bermakna bagi diri ini
agar kan ku dapat terus mematangkan diri ini.... insha ALLAH....
ingat ye...


" Mihnah itu tarbiyah daripada Allah buat hambaNya yang terpilih"


Allahu a'lamu bissowab..


Dah asar.... apa yang penting? solatlah dulu..


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

6 Jun 2012 11:53 PTG

nanti masak sedap-sedap pos kat sini eh :)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.