konpiuss


by the way, sangat konfius ana selepas membaca nota2 gastritis yang pelbagai serta peptic ulcer. sebab, setiap kali mengadu heartburn, abi akan kata "abi rasa kamu nak ada gastrik ni... minum la susu ke.. soya ke..." that's his answer -->all the time. sbb he has gastrik (or so he said.) kadang2 ana pergi pharmacy beli something for heartburn saje and it helps lah kan, most of the time minum susu strawberry saje. 
(can tolerate susu strawberry saje, susu coklat mahupun full cream kenot2).


so... persoalannya skarang, dan masih juga tidak berjawapan adelah : abi tu ada gastrik ape maksudnye. H.pylori ke..autoimmune ke..hypertrophic ke.. atau sebenarnye peptic ulcer? tapi kalau ianya adalah peptic ulcer, should be duodenal kerana relieved by food/milk ingestion.. tapi yang disebut2 gastrik tu ape???


confronted ummi and she responded : eih, jangan konfius2 la..kena tanya la pada lecturer...

:P 

*****************


one more thing adalah... baru2 ni ana realize yang hidup kita ni mmg tak memiliki apa2. bila ana baca pasal engineer yang meninggal 4 jam selepas akad nikah tu, ana mula terfikir, yang kita sangka2 milik kita tu, bila Allah nak ambil balik pinjamannya, Allah akan ambil. dan masa tu kita akan tahu erti kata kerdilnya kita. innalillahi wa inna ilaihi rajiuun.

dan membuatkan kita berfikir lagi, are we taking our loved ones for granted?






Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

22 Februari 2012 pada 9:23 PG

haippp jge diri bebaik.. klu blh cegah dari dapat gastrik... x sanggup nk tgk ble sesiapa kena gastrik... huhu

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.