Boleh ke kita berkawan, bersahabat??


   

Boleh ke ??


Mereka keluar berdua, makan-makan dan melepak atas bukit. Ambil angin katanya. Bila ditanya, mereka jawab : ” kami hanya kawan biasa. Kebetulan dia ada masalah, nak cari tempat meluah, jadi saya luangkan masa. Lagipun, kami masing-masing dah berpunya “.

Sila ambil perhatian. Bercouple itu menjadi haram bukan kerana namanya couple atau semata kerana isu ‘aku cinta kau, kau cinta aku’. Couple menjadi haram dek kerana wujudnya gejala berdua-duaan, bercakap dari hati ke hati tanpa had batasan dan sebagainya. Jadi, jika berlaku elemen-elemen tersebut, tidak kiralah namanya ‘kawan’ , ‘sahabat’ ataupun ‘couple’ , hukumnya tetap adalah haram. Ia termasuk dalam kategori khalwat dan mukaddimah zina.


sama-sama perbaiki diri...
demi keredhaanNya ^^


"Bersahabat mesti ada tujuan. Dan tujuan yang dibenarkan dalam Islam adalah tujuan yang membawa kepada Al-Birr (kebaikan) dan At-Taqwa (ketaqwaan). Sebagaimana Firman Allah ta’ala dalam Surah Al-Maaidah :

” dan hendaklah kamu sekalian bertolong-tolong dalam perkara kebaikan dan ketaqwaan , dan janganlah kamu sekalian bertolong-tolong dalam perkara maksiat dan permusuhan “

(-_-)Astaghfirullah, moga Allah ampunkan dosa-dosa kita yang lalu dan akan datang.



Setiap kita buat kesilapan, Allah terus tegur kita, dengan wasilah yang kita tak pernah terfikir pun

Subhanallah
Betapa Allah sayangkan kita
-_-

saya, awak, kamu dan mereka
La tahzan..
Kita ada Allah kan?


l syukur l redha l doa l ibrah l usaha l


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.