“Ala.. status je pun. Tu pun nak kecoh.”


Mari jadi hambaNya yang bersyukur. :)

alaa hal kecik aje..tu pun nak kecoh..
Ok. Apa niat kita untuk hal ini?
Erm. Mestilah supaya kita dapat ilmu yang berkat, InshaAllah dapat kita gunakan untuk dimanfaatkan kepada manusia-manusia lain. Tak gitu?
 :)


Bismillah walhamdulillah…


Assalamualaikum w..w.. Sahabat-sahabat.


Eh, rajin pula saya nak update blog hari ni. Kann?
InshaAllah, ada sesuatu yang tak sabar-sabar saya nak ceritakan. Hihi. *ce teka, ce teka.*

Pagi ini bila buka FB tengok macam2 status & komen yang ada. Ada status yg kutuk mengutuk, puji memuji, ada cerita pasal kejayaan diri sendiri, ada nasihat kawan2, ada kisah melucukan, ada cerita menyedihkan, ada yg tak malu dgn gambar mendedahkan, cerita pasal makwe / pakwe, aib kan org, kisah mahasiswa yg tak habis2, masalah jemaah, masalah emosi, ada tak puas hati dgn kerajaan, mcm2 post dan komen ada. Kadang2 kita rasa tak patut kutuk mcm tu, kenapa masalah boleh jadi mcm tu, kenapa dia teruk tapi Allah masih beri kebanggaan pada dia, hebatnya dia ni, kenapa dia poyo sgt, femesnya dia ni, kayanya dia ni, pandainya dia ni, knp dia ni tak reti2 bahasa, kenapa dia cantik mcm ni, knp dia dapat itu dan dapat ini dan mcm2 kita rasa bila baca status2 di FB.

Tetapi itulah realiti kisah manusia yg memang menyerabutkan. Kadang2 kita serabut nak baca. Rasa nak tutup FB pun ada. Tapi, bila terfikir dgn kepelbagaian status2 dan komen2 ini semua terdetik di hati, apalah sgt erti dunia semua ini, kalau hebat, kalau femes, kalau diuji, kalau rasa sedih, kalau gembira, kalau ada bangga, tapi TIADA Allah bersama kita. Maka, dunia tak akan puas dgn kita. Tp, biarlah tiada apa yg kita mahu, tapi CUKUPlah Allah bersama kita dalam setiap perkara. Jom kita cari Allah dalam setiap perkara walaupun sekecil2 perkara apatah lagi sebesar-besar perkara. Maka, kita akan sentiasa merasa bahagia dgn apa yg kita lakukan.Yakinlah, kalau kita cari Allah, Allah tidak akan meninggalkan kita keseorangan walau sebesar manapun masalah yang ada. When you say: ''I feel alone..'', Allah tells you: ''Never will I leave you, never will I forsake you.."



*Adakalanya saya rasa "duduk-duduk" saja di rumah adalah suatu yg membuang masa, tetapi apabila mengenangkan dulu saya pernah 'merindu' susuk tubuh seorang abi meluangkan masa di rumah pada hujung minggu, saya merasakan "duduk-duduk saja di rumah juga satu tanggungjawab".. 

sem baru sudah nak bermula.... SEMOGA ALLAH PERMUDAHKAN...


Syukur Alhamdulillah. Mari senyum! ^____________^


Salam cinta!



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

Tanpa Nama
29 Januari 2012 6:07 PTG

ahaha..:)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.