wahai ADAM...tolonglah aku menjaga hati ini.....




Mood~on sms







ADAM :kenapa ta CALL..?.






HAWA :...nak call...tp nak cakap ape ea..






ADAM :lah..? nak call bersyarat gak kew..?






HAWA :..bukan..kamu ta faham..cume takut je...






ADAM : ada banyak bende..nak tanya....









HAWA :.....jangan marah ea....saia da mungkir janji...maafkan saia..









ADAM : tidak mengapa ...saia dah biasa....






HAWA : ...(diam)....maafkan saia......saia mencintai mu kerana ALLAH...harap kamu faham....(dalam hati) 










mood~sms off....














....




HATI... Bersabarlah... Jadikan ini ujian dari Robbmu... Matikan rasa itu secepatnya... Pasang tembok pembatas antara kau dan dia... Pasang duri dalam hatimu agar rasa itu tak tumbuh bersemai... Cuci dengan air mata penyesalan akan hijab yang tersingkap... Putar balik kemudi hatimu agar rasa itu tetap terarah pada Nya...

Pupuskan rasa rindu padanya dan kembalikan dalam hatimu rasa rindu akan cinta Robbmu...Ukhti... Jangan khawatir kau akan kehilangan cintanya... Karena bila memang kalian ditaqdirkan bersama maka tak akan ada yang dapat mencegah kalian bersatu... Tapi, ketahuilah.. Bagaimanapun usaha kalian untuk bersatu, jika Allah tak menghendakinya, maka tak akan pernah kalian bersatu...

HATI... Bersabarlah... Biarkan Allah yang mengaturnya... Maka yakinlah... Semuanya akan baik-baik saja...


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


5 comments

18 Mei 2011 10:01 PG

Dalam maksud dalam entry ni.. maceh kamu.. Nadh kena muhasabah diri ni agar Nadh tak jadi macam tu jugak.. T.T

18 Mei 2011 10:37 PG

insyaallah....syukur alhamdulillah....jom2 kita muhasabah diri....tetap istiqomah pada jalannya...
amin..amin yarabbal alamin.....

18 Mei 2011 12:03 PTG

betul tu kamu. terima kasih atas perkongsian penuh manfaat ni.. syukur sgt.. ALLAH eprtemukan dengan entry ni..

16 Februari 2012 12:02 PG

sudah seharus_nya kaum adam menjaga kaum hawa dan melindungi_nya..
bagus bangetz artikelnya sangat menarik.

Tanpa Nama
1 Mac 2012 1:11 PG

kisah adam dan hawa sama gak mcm kisah sy seperti dlm entri gak..

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.