man jadda wa jadda!!


[Lillah029.jpg].
Alhamdulillah...menulis posting blog ketika berserabut akan menyebabkan pembaca yg membaca turut berserabut..
so bila nak menulis blog ni kne tunggu tengah tenang.. moga Allah memberkatinya..


di sinilah bumi USM..sekrang ramai dah cuti n grad terus....alhamdulillah...tahniah....ana cuti....ta lama lg.....walau cuti biasanya ada program luar.. kalau tak sebagai peserta, sebagai pemantau yang melatih anak buah bakal pimpinan akan datang.. uh..walla!

dan cuti ni..
lain nya rasa..

Ya Allah..
leraikanlah dunia yang mendiami hatiku.. kerana di situ tidak mampu ku mengumpul dua cinta.. hanya cintaMu yang ku harap di situ..

Apa yang ada jarang disyukuri, apa yang tiada sering dirisaukan.. nikmat yang dikecapi barukan disedari setelah ianya hilang.. bila apa yang dikecapi sudah dalam genggaman, timbul pula rasa jemu.. ish.. ish... argh!!
Betapa dungu nya menjadi orang yang tak tahu bersyukur!!

Gajah depan mata tak nampak.. tapi kuman di seberang sana nampak pulak.. apakah yang ana tulis ni? ada ke peribahasa ni?

Sahabat..
kita selalu terlepas pandang nikmat yang Allah beri pada kita.. kita selalu lupa bersyukur.. dah la tak bersyukur.. merungut pulak.. mengungkit-ngungkit.. seolah-olah kita terlupa dan tak sedar betapa banyak nya nikmat yang Allah dah beri pada kita..
Alhamdulillah.. setelah lebih 6 bulan strugle buat final projek .. siap petang tadi 90%.. dah pergi hantar kat bawah library untuk buat hard cover..


Alhamdulillah..



indah.. pokok yang menghijau.. (pokok je..gambar tu bukan diriku....somebodynye pic..ana curik dgn halal) hujan rintik2.. rumput yang basah.. langit yang biru.. semenjak dari lepas exam, kami tak rileks lagi.. masa exam, kami kecoh2 prepare exam.. then, orang lain habis exam, kami kecoh2 prepare viva presentation.. sekarang finishkan correction thesis.. malam ke, siang ke.. sama aje.. tak kira la matahari ke, bulan ke.. selagi ada kerja.. selagi tu mata bersengkang.. walaupun kedai2 tempat print tu jauh.. macam dekat aje berjalan..

Suasana cuti yang sangat unik.. sebab ramai student pelajar jarak jauh.. kalau biasanya jumpa student yang lebih kurang sebaya je, kali ni jumpa abang2.. kakak2.. ayah2.. emak2.. hehe

ofcoz student2 yang kali ni lebih tertib dan sopan.. juga sangat motherly dan fatherly..
bila bertegur sapa je, akan membuatkan saya teringat pada umi  & abi...

ana tenang je....umi dan abi dekat di hati.... uhuk2..


Pelajar jarak jauh (PJJ) ni mostly dah ada family.. ada anak.. ada husband and wife.. ada yang masa first day tu husband hantar sampai dalam bilik asrama.. ehehe.. macam comel la pulak.. anak-anak pulak ikut menghantar mak nyer..(tp aku single jew...PJJ gak nie...)

hm..
terfikir..
ish3..
mesti hati sedih berpisah dengan anak2.. dgn suami.. dgn kucing2 kat umah..
hm..
nak study, dalam masa yg sama kne pikir masalah rumahtangga..
kagum.. kagum dengan semangat mereka!! :D

Sembang2 dengan cik Zai.. kami menghitung hari nak masuk 2012.. kami countdown umur nak masuk ehem2... tahun.. hehe.. masa mak saya ehem2 tahun, ummi dah ada seorang baby (ana la tu) dan lagi seorang coming soon (my brother).. cik na pun sama, mak dia dah ada abang kakak dia.. dunia anak2 nya pulak..
kami ni pada umur nak masuk ehem2 ni, asyik sibuk dengan study.. agak2nya umi nak tak sambung study balik??
hehe
kesian la kat ummi.. tak sanggup nak bagi ummi susah2 stay up buat tutorial, masuk kuar lab siapkan projek, submit report..
umi rileks2 je la ye..
ummi dah penat mendidik anak2 ummi hingga berjaya..
biar kami pulak jaga ummi..


Pokok ni saksi yang memerhatikan ana & kawan2 ana berjalan di lorong dari library ke CG.. walaupun takde mata, takpe, dia still boleh jadi saksi kat akhirat nanti..

Rindu pada kt ampa semua(kawan2 MT PPM) .. dulu kami selalu habis meting lewat malam.. ada hikmahnyer.. 
tiba2 cik Zai memanggil "woih! buat apa tu? cepat!!" ..
ha.. dah kena marah dah..
tu la pasal, asik termenung tengok pokok ni je..
(^_~)



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.