VIDEO TERKINI CERITA SEBENAR MISTERI VILLA NABILA YANG TERSEBAR DI MEDIA SOSIAL.








JOHOR BARU: Laporan mengenai kehilangan seramai 23 orang kanak-kanak di banglo berhantu, Villa Nabila yang tersebar di media sosial adalah tidak benar.Timbalan ketua Polis Johor Bahru Selatan, Supritendan Abdul Samad Salleh berkata, polis hanya menerima satu laporan mengenai seorang remaja lelaki berusia 16 tahun yang hilang sejak Sabtu lalu dan kononnya dilihat memasuki villa tersebut.

“Ia hanya khabar angin. Saya menasihati orang ramai supaya tidak mempercayainya dan berhenti menyebarkan khabar angin itu,” katanya ketika ditemui di tempat kejadian.

Khabar angin tersebar di Internet mengenai sekumpulan kanak-kanak bermain di rumah tinggalan itu dilaporkan hilang.

Abdul Samad berkata polis telah menerima satu laporan mengenai kehilangan seorang remaja lelaki.

Baru-baru ini, portal pelancongan yang berpangkalan di Amerika Syarikat (AS), Expedia menyenaraikan Danga Bay sebagai antara lima destinasi berhantu di Malaysia kerana lokasi Villa Nabila.

Banglo itu terletak di atas bukit yang menghadap Selat Johor.

Terdapat beberapa versi bagaimana banglo berusia 40 tahun itu mendapat namanya termasuk kisah pembunuhan keluarga Caucasian kaya yang pernah tinggal di situ.

Versi lain mendedahkan bagaimana pembantu rumah merupakan dalang pembunuhan itu dan membunuh keluarga tersebut termasuk seorang anak perempuan bernama Nabila dan mayatnya ditanam di suatu lokasi dekat kawasan banglo tersebut.

Salah satu cerita yang menarik perhatian adalah ahli keluarga tersebut dibunuh oleh dua lelaki yang diupah oleh saudara mereka kerana sikap tamak.

Villa Nabila, terletak di atas bukit yang menghadap Selat Johor.

Banglo tersebut menyimpan rahsia selama 40 tahun 



Cerita lanjut korang boleh baca kat Untold History


JOHOR BAHRU: Polis Johor mengesahkan hanya seorang remaja, bukannya 23 orang yang kononnya hilang di sebuah banglo usang di Jalan Skudai, dekat sini, hari ini.

Timbalan Ketua Polis Daerah Johor Bahru Selatan, Superintendan Abdul Samad Salleh, berkata pihaknya hanya menerima satu laporan berhubung kehilangan seorang remaja berusia 16 tahun sejak Sabtu lalu.

"Laporan itu dibuat ibu mangsa jam 1 pagi tadi dan beliau dimaklumkan rakan anaknya, mangsa didakwa memasuki kawasan villa tinggal berkenaan," katanya.

Sementara itu, sejak jam 8 pagi tadi kawasan sekitar villa tinggal itu dipenuhi orang ramai susulan hebahan berita kehilangan remaja berkenaan dalam laman sosial.

Pasukan polis dihantar ke tempat kejadian bagi mengawal keadaan.

Berita harian



notakaki- Sibuk mencari hantu syaitan..
Ingatlah sesungguhnya tabiat kebanyakan manusia adalah suka melakukan kezaliman dan suka pula membuat perkara-perkara yang tidak patut dikerjakan. (Al-Ahzaab ayat 72)
terlalu byk tugas khalifah dan hamba Allah yg masih belum diterokai...mengapa menyusahkan diri dengan perkara sia-sia?



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


7 comments

18 November 2013 7:26 PTG

Mcm2 cerita ada...tatau mn satu betul...

19 November 2013 7:19 PG

macam2 versi cerita ada.. hasil tokok tambah apabila bercerita.. tapi main ideanya tetap sama.. nabila di bunuh beberapa puluh tahun yang lalu..

sebaiknya, janganlah kita cari masalah jika tahu tempat2 sebegini agak berbahaya.. ;)

19 November 2013 2:32 PTG

sangat setuju dgn nota kaki tu..

19 November 2013 2:33 PTG

sangat setuju dengan nota kaki tu :)

19 November 2013 2:34 PTG

sgt setuju dgn nota kaki tu:)

19 November 2013 5:19 PTG

tempat ni mamang dah lame org taw yang ia angker..
mcm2 kes paranormal di ketahui..
kat mane2 pon kalo rumah tu di tinggalkan 40 hari akan dtg benda lain kan...
╔════════════════════════╗

║ My Blog ► http://abgdude.com/blog

╚════════════════════════╝

15 Januari 2014 2:25 PTG

Bile kes ni dah tersebar meluas, macam-macam versi citer yang kite dengar...

www.hennyzafaisal.com

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.