Mereka takut dengan dua "Haron" sebenarnya.



"dulu,kini,dan selamanya pas"-baba


Lepas habis 1 fitnah datang pula 10 fitnah. Begitulah sabda yg pernah Rasulullah sebutkan 1400 tahun lalu:

"Fantazirus-sa'ah"

1-Dua buah restoran menjalankan perniagaan bersebelahan. Restoran A nampak lebih maju kerana bijak mengatur startergi. Restoran B yg dengki kerana perniagaannya kurang maju (juga pemalas) mengambil keputusan bertikam lidah dengan tauke restoran B. Dia menyalahkan restoran B & menghalaunya.

2-Dalam satu perdebatan antara wakil A dan wakil B. Ketika wakil A sedang mengemukakan fakta, wakil B menarik mikrofon wakil A & terus menamatkan hujah wakil A. Wakil B terus berhujah tanpa gangguan wakil A sehingga tamat sesi perdebatan

3-Dua agama sedang bersaing untuk menarik penganut. Agama C rajin dan tidak putus asa berusaha menawan hati setiap orang, hasil dakyah itu mereka dapat mengumpul ramai penganut berbanding agama I yg malas dan lebih suka menunggu orang datang untuk menyertainya. Apabila penganut agama I berpaling tadah kepada agama C, agama I mula menuduh agama C mencuri penganutnya.

Moral: Adakah kita lebih suka menyalahkan pihak lain atau koreksi dan perbaiki kelemahan diri??

p/s- Ana akan pergi restoran yang..konsepnya..kebersihan+solat diutamakan..selain itu..kalau ada air teh tarik ikat tepi..lebih afdhol.


PAS tetap pendirian isu kalimah Allah




1) Orang non-Muslim boleh menggunakan kalimah Allah dalam perbualan harian mereka. Contohnya, Ah Seng berkata, 'Allah telah menurunkan hujan pada hari ini.'

2) Terjemahan kalimah Allah ke dalam mana-mana bahasa adalah dilarang (HARAM) kerana kalimah Allah adalah unik. Bahkan umat Islam sendiri dilarang menamakan anak-anak mereka dengan nama Allah, Ar Rahman atau Rabb. Kerana nama-nama ini khas untuk Allah dan tiada terjemahan.

Kedua-dua ini adalah isu yang berlainan. Sila gunakan akal untuk berfikir dan mendalami kedua-dua isu ini.




Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


2 comments

20 Januari 2013 6:39 PTG

nama2 yang nak menggunakan nama Allah haruslah meletakkan Abdul didepan yang bermaksud hamba....tp member gua ade la nama muhammad Qayyum..-_-'

Jika Qayyum (berkuasa) tambahlah Abdul Qayyum (Hamba Allah yang berkuasa) bukan Muhammad Qayyum (insan yang terpuji yang berkuasa)

err..komen gua cam takde kaitan je..hahaha

20 Januari 2013 7:19 PTG

@Ym.Bundle LISTEN.. Guwa bagi markah penuh kat Lu bro. :D

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.