khabar celaka.




laknat ke atas yahudi dan munafiq!!

Sejak akhir-akhir ini, saya perasan khabar dari Palestin tidak lagi wujud di dada-dada akhbar. Hairan. Mustahil tidak berlaku apa-apa. Saya turut tidak berkesempatan melihat berita-berita mengenai saudara-saudara kita di internet.

Sungguh.Khabar dari Palestin sunyi akhir-akhir ini. Dunia tampak tidak curiga. Tidak cuba untuk menyiasat. Tidak cuba untuk berprasangka. Disangka sudah amankah bumi Palestin ini?


Alhamdulillah ada yang menyedarkan saya pagi ini. Hari-hari yang saya lalui dengan penuh harmoni dikejutkan dengan khabar celaka mengenai pembunuhan  syahid Hamid Abu Daqqah, 11-tahun dari bandar Abasan, yang meninggal dunia selepas ditembak pesawat helikopter Zionis!

Ya. Itu yang saya dengar dan saya terus membuka laman infopalestina. La haulawala quwwata illa billah hil'aliyyil'adzim..

Laknat Allah ke atas mereka. Laknat Allah ke atas mereka. Laknat Allah ke atas mereka.

Innalilaahi wainailaihi raajiuun.

Setakat ini menurut laporan infopalestina, sudah lebih 700 mujahid Hamas di dalam penjara Fatah di Ramallah. Kebanyakan yang ditangkap adalah mantan tahanan penjara Israel dan buruan zionis.


Bukankah janji Allah itu pasti?

Apa yang berlaku di Palestin kini bukan sahaja membantu zionis malah mereka sendiri yang membunuh mujahid-mujahid dengan kedua tangan mereka.

Semoga laknat Allah ke atas mereka. Semoga laknat Allah ke atas mereka. Dan semoga laknat Allah ke atas mereka.

Ya Allah hancurkanlah kaum yahudi, munafiq dan musyrikin yang dzolim. Wahai Tuhan yang di tanganNya kerajaan langit dan bumi, sesungguhnya apa-apa yang berlaku di atas muka bumi ini semuanya di bawah pengetahuanMu, di bawah penyusunanMu. Maka ampunilah kami andai kerana kelalaiaan kami, kerana dosa-dosa kami, kerana kemewahan kami saudara-saudara kami diuji sedemikian rupa..Hanya kepada Engkau kami adukan kelemahan kami. Hanya kepada Engkau kami mohon kekuatan. Bantulah kami. Bantulah kami. Bantulah kami Ya Allah, pemilik setiap hati-hati kami.


Apakah yang akan saya jawap di muka pengadilan Allah nanti? Ketika saudara-saudara saya meminta bantuan, saya leka menonton televisyen. Senang dengan hiburan. Lalai dengan khayalan. Apakah sudah cukup sepotong doa tanpa penghayatan yang saya ucapkan setiap kali selepas solah sahaja?Atau sumbangan kuman kecil yang terus-terusan diingati?

Cukupkah hanya dengan itu?

Allah...Allah...



kanak-kanak Palestin syahid Hamid Abu Daqqah, 11-tahun dari bandar Abasan, yang meninggal dunia selepas ditembak pesawat helikopter Zionis.

gambar dibawah.

 Gambar di sebelah kanan- rumah mayat sebuah hospital di Khan Younis di selatan Gaza
November 8, 2012.


Photo: Death of Palestinian Child Hemaid Abu Daggah from Gaza

Hamid Younis Abu Daqqa died after Israeli forces targeted houses and farms east of Khan Younis, according to Ashraf al-Qidra, a medical spokesman in Gaza. 

Medics said the boy was hit by machine gun fire from Israeli helicopters or tanks that took part in the incident.

lihat sini

dan

We will never forget Fares Odeh.Dia mujahid kecil.




Saya tanya pada diri. Tahu jawapannya tidak cukup. Tetapi apa lagi yang telah saya lakukan?
Mengapa payah benar untuk menghadiahkan ingatan yang berterusan terhadap perjuangan mereka? Mengapa payah benar untuk merasai cemburu dengan kesyahidan yang telah mereka raih? Mengapa payah benar untuk saya istiqamah dalam keseriusan merasai kehilangan kegemilangan ummah?Mengapa payah benar untuk saya merasai kegentingan kehilangan Islam dalam masyarakat melebihi kerunsingan seorang ibu kehilangan anaknya?

subhanallah !saya dapat rasakan keperitan apabila saya kehilangan seorang ayah yang saya sayangi..

perasaan mereka-mereka ini pula?


Photo: A Palestinian mourns the death of Ahmed Abu Dagah, who was killed by gunfire from Israeli forces, at the morgue of a hospital in Khan Younis in the southern Gaza Strip November 8, 2012.


Saya terus menerus menyoal pada diri. Tanpa pernah ada usaha untuk menyelesaikannya.






Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


11 comments

9 November 2012 7:50 PG

oh bumi palestin:(

9 November 2012 8:26 PG

semoga umat2 Islam sentiasa dilindungi Allah SWT. aritu saya ade baca paper, sedih tgk anak2 kecil yg x berdosa menjadi mangsa bom. sedih sgt :(

9 November 2012 9:32 PG

ya allah sedih nyer :(

9 November 2012 9:40 PG

Astaghfirullahal'aziim... Begitulah Lin. Apa kemampuan kita selain derma dan doa. Tapi sayangnya masih ramai yg leka dan lalai dgn hasutan iblis/syaitan kanan-kiri tak henti.

Mahu melawan dengan senjata/dengan anggota tidak ada upaya selain dgn hati yg terlalu kerdil..

9 November 2012 12:33 PTG

ya Allah sayunya hati.. kadang2 kita alpa dengan dunia kita sendiri sampai tak tahu apa yang berlaku dengan saudara2 kita di negara lain.. Allhuakbar...

9 November 2012 1:32 PTG

semoga Allah melaknat ke atas musuh2 ISLAM ini...

9 November 2012 2:42 PTG

bila tgk kekajam dyeorg ni na rasa na nk je pgi bunuh smua org tu grrrrr

9 November 2012 3:17 PTG

semoga Allah melaknat mereka yang menganiaya saudara Islam kita di Palestin dan seluruh dunia.... itulah... dajjal sebenarnya telah pun wujud dalam dunia ni.. cuma ramai je yang tak nak buka mata... dajjal lah yang membawa penipuan dan fitnah seluruh dunia ni.. syiah... adakah mereka benar2 islam? adakah itu pun salah satu permainan dajjal?

9 November 2012 7:02 PTG

Halia ini tanam-tanaman
Ke barat juga akan condongnya
Dunia ini pinjam-pinjaman
Akhirat juga akan sungguhnya

9 November 2012 10:59 PTG

majukanlah diri sebelum kemajuan disekat drpd anda spt org palestin ini

Pengecualian bayar balik ptptn, graduan cina paling ramai

9 November 2012 11:11 PTG

Innalillahi wainnailaihi raaji'un...kita yg di sini sekecil-kecil semut hanya mampu berdoa, Allah Taala maha mengetahui lagi maha mengasihani ^^

Terima kasih atas perkongsian ini, bersyukur kita terlindung dari ujuan yang maha dasyat, yg mana tidak mungkin mampu ditanggung oleh diri yg lemah lagi hina ini...Allah maha besar ^^

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.