Mohon hentikan penyebaran berita ini kerana ianya satu pembohongan untuk memperbodohkan umat islam..





gambar ni mula tersebar di fb. Tak tahulah siapa yang mulakan penyebaran ni.... dan ramai pula yang mempercayainya.

Sebenarnya memang benar bangunan tersebut runtuh akibat gempa bumi tetapi kejadian tersebut berlaku pada tahun 2010 di Chile (tengok SINI) dan bukannya pada tahun ini.

Meskipun ternyata berita foto itu adalah hoax, bukan berarti kita meragukan kekuatan AllahSubhanahu wa Ta'ala yang sanggup menurunkan adzab bagi orang-orang zalim, tetapi tidak ada yang mengetahui apa yang akan terjadi esok hari kecuali Allah sendiri. Allah melakukan segala sesuatu atas kehendakNya, Allah akan mengazab orang-orang kafir pada saat yang Dia kehendaki dengan caraNya, baik disegerakan di dunia ataupun ditangguhkan di akhirat nanti, dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu. 

wallahualam

Sekian.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


8 comments

14 Oktober 2012 8:45 PTG

isk..isk.. main sebar jerk... haishh..

14 Oktober 2012 8:56 PTG

masih ada jugak orang yang bawak fitnah ni.. dunia dah betul2 akhir zaman.. fitnah berleluasa di mana2 sahaja

14 Oktober 2012 8:59 PTG

tak boleh sangkal kekuasaan Allah tapi menyebarkan berita palsu berdosa jugak

14 Oktober 2012 9:18 PTG

Ish2 ada saja pembohongan yg berlaku..kita plak asyik sebarkan ja..

14 Oktober 2012 9:32 PTG

no komen...komen ni pun sebab nak cuit2 cik pipi merah,ops? :D

15 Oktober 2012 12:26 PG

Info yg berguna... :)

15 Oktober 2012 7:01 PG

selalu je berlaku perkara macam ni....
orang luar pula ketawa je tengok umat Islam tertipu..=(

15 Oktober 2012 10:18 PG

bagos la...u cek dulu sebelum sebar..jgn senang percaya ye...kite diberi akal utk berfikir kan...:P

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.