wahai yang membaca, semoga kau bahagia, sejahtera....:)



Aku menyayangi bukan kerna terpaksa, bukan jua kerana mainan perasaan semata-mata. Tetapi kerana kata hati ini tidak dapat menipu…teramat benar menyayangi meskipun teramat jelas perbezaannya. Aku hanya mampu menyampaikan dengan yakin dan benar akan kalimah-Nya. Tulus ku tegaskan pegangan akan amanah sebagai hamba….sebagai pencinta cinta. Harap dapat memberi manfaat kepadamu…dgn restu dan hidayah-Nya. Andai hadirmu tertakdir hanya seketika, maka ku kira itu ujian buat diri. Sungguh ku redha pada setiap apa-apa yg berlaku itu sudah tertulis di Luh Mahfuz..terselit hikmah dan makna…dan bukan pradugaku. Buat dirimu…yg punya akal dan hati, sememangnya dapat menilai sesuatu yg nyata melalui pancaindera ciptaan-Nya. Kekalutan dalam kekaburan? haruskah diteruskan dalam keadaan sebegitu…dalam mencari cinta Yang lebih besar dr cinta sesama insan.
Maka sesungguhnya, aku bersaksi bahwa tiada Tuhan yg patut disembah selain ALLAH.. Dia yang Satu…Penguasa langit dan bumi… Tatkala kau percaya selain Dia..maka kau jauhkanlah diri dariku, dan jgn cuba memilikiku demi kepentingan jiwamu…kerna harapan kita itu tidak sama. Sesungguhnya, haram bagiku untuk mencinta dan hidup bersama denganmu jika tidak kerana ALLAH. Hanya ALLAH yg dapat memberi hidayah dan petunjuk yg benar kepada sesiapa yg dikehendaki-Nya. Namun, kiranya kau tahu akan kebesaran-Nya itu, pastinya kau tdak akan berganjak dari pendirian....menangis dan tertawa kerana kemanisan CINTA ITU…tanpa keraguan.
Apakah menurutmu, yg Dia itu sama seperti kita, manusia? Jika begitu, bagiku…cintamu itu sekadar cinta ‘asal-asalan’…kerna masih tidak kenal akan kebenaran. Adakah kau faham akan erti ketuhanan yg sebenar…DIA yg sntiasa memerhati setiap gerak hati dan langkah kta meskipun kta tidak dapat melihat-Nya kerna kita terlalu kerdil jika dibandingkan dengan kebesaran-Nya… DIA yg menerbitkan perasaan sayang pada kita… Yang punya kuasa lebih besar jauh dari bayangan kita, manusia. Ketahuilah, tiada TUHAN selain ALLAH, tiada sekutu bagi-Nya…dan Nabi Muhammad S.A.W itu utusan-Nya, al-qur’an itu kalam ALLAH yg tiada keraguan di dalamnya. SubhanAllah….ampunkanlah dosa-dosa hamba dan seluruh saudara di dunia  yg menyebut nama-Mu…aku serahkan diriku kepada-Mu. Perbaikilah sangkaanku ya ALLAH…lindungilah aku dan harga diriku….jauhilah diriku daripada perkara yg sia-sia dan dekatkanlah aku kepada cinta ciptaan-Mu..agar dapat meningkatkan keimanan kepada-Mu.
Astaghfirullah…kta jangan pernah memberi sesuatu (samaada berbentuk material, rohani atau spiritual) kerna utk dibangga2, utk ditunjuk2 dan dinampak2….yg dikatakan benar2 ikhlas itu tika diri merasa aman dalam memberi dan yakin menerima akan kenyataan dan kebenaran….tanpa mengharapkan apa-apa balasan daripada siapa2…cukup hanya mengharap keredhaan ALLAH Yang Satu… itulah kedamaian yg hakiki.

Penulis : Muslimah yg sntiasa berusaha memperbaiki diri..insya’ALLAH. Semoga diri sentiasa tergolong dalam kalangan hamba ALLAH yg jujur dan ikhlas. Amin.


(Ayat 221 : Al Baqarah) :

Dan janganlah kamu menikahi wanita-wanita musyrik, sebelum mereka beriman. Sesungguhnya wanita budak yang mukmin lebih baik dari wanita musyrik, walaupun dia menarik hatimu. Dan janganlah kamu menikahkan orang-orang musyrik (dengan wanita-wanita mukmin) sebelum mereka beriman. Sesungguhnya budak yang mukmin lebih baik dari orang musyrik, walaupun dia menarik hatimu. Mereka mengajak ke neraka, sedang Allah mengajak ke syurga dan ampunan dengan izin-Nya. Dan Allah menerangkan ayat-ayat-Nya (perintah-perintah-Nya) kepada manusia supaya mereka mengambil pelajaran. 


(Ayat 20 : Ali’imran) :
Kemudian jika mereka mendebat kamu (tentang kebenaran Islam), maka katakanlah: "Aku menyerahkan diriku kepada Allah dan (demikian pula) orang-orang yang mengikutiku." Dan katakanlah kepada orang-orang yang telah diberi Al Kitab dan kepada orang-orang yang ummi[190]: "Apakah kamu (mau) masuk Islam." Jika mereka masuk Islam, sesungguhnya mereka telah mendapat petunjuk, dan jika mereka berpaling, maka kewajiban kamu hanyalah menyampaikan (ayat-ayat Allah). Dan Allah Maha Melihat akan hamba-hamba-Nya.

(Ayat 29 : Ali’imran) :

Katakanlah: "Jika kamu menyembunyikan apa yang ada dalam hatimu atau kamu melahirkannya, pasti Allah mengetahui." Allah mengetahui apa-apa yang ada di langit dan apa-apa yang ada di bumi. Dan Allah Maha Kuasa atas segala sesuatu. 


(Ayat 31 : Ali’imran) : Bukti cinta kepada Allah s.w.t.

Katakanlah: "Jika kamu (benar-benar) mencintai Allah, ikutilah aku, nescaya Allah mengasihi dan mengampuni dosa-dosamu." Allah Maha Pengampun lagi Maha Penyayang. 



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


5 comments

25 Disember 2011 4:10 PTG

kamu tak berubah seprti dulu ^_^

Tanpa Nama
27 Disember 2011 7:26 PTG

:)

3 Julai 2012 12:22 PTG

alhamdulillah..bahagia.. :)

3 Julai 2012 4:13 PTG

Sungguh mendalam maksud entri ini. Semoga bertemu cinta yang di cari.

7 November 2012 2:32 PTG

punya lah ayat2 mengalahkan novel cinta gtew

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.