syahdu la plak, pagi2 buta ni...




Malam yang istimewa. Merenung dan mentafsir kebesaran Allah bersama sahibah yg dirindui di pondok YALA....

الله... الله...الله...
Subhanallah...

Firman Allah SWT :

“Maha Berkat Tuhan yang telah menjadikan di langit, tempat-tempat peredaran bintang, dan menjadikan padanya matahari serta bulan yang menerangi.” (Surah Al-Furqan – Ayat 61).

“Dan Dia lah yang menjadikan bintang-bintang bagi kamu supayakamu berpedoman kepadanya dalam kegelapan (malam) di darat dan di laut. Sesungguhnya kami telah jelaskan tanda-tanda kebesaran (Kami) satu persatu bagi orang-orang yang mengetahui.” (Surah Al-An’am – Ayat 97).

”(Yaitu) orang-orang yang mengingat Allah sambil berdiri atau duduk atau dalam keadan berbaring dan mereka memikirkan tentang penciptaan langit dan bumi (seraya berkata): “Ya Tuhan kami, tiadalah Engkau menciptakan ini dengan sia-sia, Maha Suci Engkau, maka peliharalah kami dari siksa neraka.” (Ali ‘Imran: 191)



Menemukan insan bergelar seorang guru bukan semestinya di dalam kelas atau kuliah. Ada hadiah yang diberi Pencipta pada setiap perjalanan hambaNya berupa pesan dan nasihat, meskipun dari insan yang tidak pernah kita kenali namun kata-katanya adalah bekal paling ampuh menuju hari esok! Terima kasih Ya Allah...Kau menemukan insan2 ini sebagai rencah perjalanan yang indah...


*Biarlah ALLAH sahaja yang sentiasa mendiami jiwa dan sanubari kita lebih dari segala yang lain...الله... الله...الله...


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.