USTAZ KAZIM ELIAS: MENANGIS ANAK PEREMPUAN SAYA YANG KECIL ITU.DUA HARI DIA TAK BUKA FB .



Umat Islam itu bersaudara, atas dasar aqidah.
Takkan pernah putus simpulan itu selagi mana kita sandarkan pada Yang Maha Kekal, Yang Abadi.





SUNGAI PETANI - Pendakwah terkenal, Ustaz Mohammad Kazim Elias mengumumkan menolak pelantikannya sebagai Ahli Majlis Tertinggi Umno.

Pengumuman tersebut dibuat beliau di hadapan kira-kira 2,000 hadirin dalam satu program ceramah agama Taman Ria, di sini, malam tadi.

"Punya teliti saya nak buat keputusan. Sepatutnya saya tak boleh umum malam ini, saya tunggu besok Datuk Seri (PM) akan umum tapi saya tetap nak umum pada tuan-tuan supaya tuan-tuan tak keliru," ujar beliau

Tambahnya lagi, "saya tak kemaruk kuasa, saya tak kemaruk apa, saya nak jadi penceramah bebas, saya rasa Datuk Seri biarlah saya terbang bebas, Datuk Seri sokong saya, dia tunduk tuan-tuan," katanya berkongsi detik pertemuannya dengan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak.

Najib kemudian katanya memberitahu beliau supaya meneruskan kerja-kerja dakwah yang menjadi keutamaannya.

"Tak apalah ustaz kalau itu yang ustaz nak, saya sokong, kita bagi kemudahan ustaz berdakwah tanpa had, pergilah berdakwah," katanya memetik apa yang perdana menteri perkatakan kepada dalam pertemuan itu.

Ustaz Kazim turut meminta maaf kepada mana-mana pihak sekiranya ada yang kecil hati dengan kenyataannya itu.

"Saya tetap jadi penceramah biasa tak campur mana-mana parti dan saya rasa itulah terbaik...

"Tuan-tuan selesa dengan keputusan saya walaupun sedikit merugikan kerana tak boleh buat kerja, saya doakan supaya ada orang lain boleh ganti apa yang dia cita-citakan dan kita sokong... kita buat ceramah macam ni supaya umat Islam bersatu, berkasih sayang, tak ada gaduh-gaduh pasal bendera, kita bangunkan Islam di negara kita.

"... tapi saya hanya boleh bercakap sebab saya tak ada kuasa, kalau saya ada kuasa saya boleh buat macam-macam, jadi cukuplah sekadar ini...saya mintak maaf mungkin apa yang saya cakap ni mengguris hati tuan-tuan tapi saya rasa itulah jawapan yang tuan-tuan tunggu," luahnya lagi.

Sabtu lalu, Setiausaha Agung Umno, Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor telah mengumumkan sembilan lagi ahli MT parti itu, termasuk Mohammad Kazim.

Mohammad Kazim atau lebih dikenali dengan panggilan Ustaz Kazim sebelum ini berkata, beliau masih belum membuat keputusan muktamad sama ada untuk menerima pelantikannya sebagai anggota MT Umno.

Katanya, sebelum membuat sebarang keputusan, beliau perlu berjumpa perdana menteri untuk mengetahui peranannya dalam parti itu, selain menimbang tugasnya sebagai pendakwah.

notakaki-Tahniah Ust Kazim! Dalam niatnya baik mahu membetulkan UMNO, harus kita ingat bahawa kezaliman UMNO pada rakyat bukan calang-calang. Tidak wajar sama sekali agamawan menyertai satu parti yang tanpa berselindung menindas rakyat selama berpuluh tahun.
Apabila kerajaan mengumumkan kenaikan tarif elektrik, serta merta saya teringat kes kematian keluarga seorang pelajar UTHM. Kebakaran yg berpunca dari lilin, dek letrik mereka dipotong kerana gagal melunaskan tunggakan yang sedikit, dan mereka tak mampu membayarnya!

Semoga Allah memberkati Ust Kazim dan keluarganya.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


7 comments

Tanpa Nama
5 Disember 2013 12:35 PG

Apa status kes ugutan bunuh tempoh hari, dah settle ke belum? Sat kata lagu tu sat kata lagu ni, biaq betui! Jangan nak pebodokan orang

5 Disember 2013 12:54 PG

kesian ustaz kazim . .

6 Disember 2013 10:37 PG

Tapi kan. statement dalam notakaki. saya kurang setuju.

Tidak wajar menyertai parti yang menindas rakyat

if this is the mentality of ours.
we keep the distance between them.

bukankah we only prpepared for the worst, pihak zalim akan terus melakukan kezaliman

kalo tgok sejarah, imam malik pun mengambil pendekatan mendekati pemimpin yang Zalim, sebab dye tau, kalo dye berkeras, pemimpin zalim lagi berkeras, lagi akan menindas,

jalinan hubugan baik, sikit tak banyak, nasihat yang diberi akan diterima oleh pemimpin yang zalim.

still. saya bukanlah orang terbaik untuk berkata2, its my 2cent

Tanpa Nama
7 Disember 2013 7:01 PG

klau la semua pendakwah punya mentaliti macam cik lynn ni, habis hancur dunia....pendakwah dilarang mendekati dan mendakwah pemimpin...biar pemimpin terus zalim dan pendakwah duduk rumah baca quran je......bodoh punya mentaliti....

gadis
29 Mac 2014 5:15 PTG

X payahlah nak komen apa2...tgok diri sndri..bnyak jgk x btul...ingat dri tu pandai sngt...x payahlah sibuk.nk thu hal org...klau esok mati x sempat nk mntk maaf kt ustaz..dunia akhir zaman...pndakwah dikeji dicaci semata2 ingat dri tu je yg smpurna..stiap kata adlah dosa and boleh pngaruh org...yg pnting tgok dri sndri dulu

Tanpa Nama
29 Mei 2014 5:54 PG

@gadisi like u gadis,,dy to buka mlut xpakai akai,,otak xdk pny olang

Tanpa Nama
29 Mei 2014 5:56 PG

i like u gadis,,dy to buka mlut xpakai akai,xdak otak puny olang

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.