PRU - 13 TERKINI KEPUTUSAN PENUH PILIHANRAYA UMUM 2013


TERKINI! BN bentuk kerajaan pusat, majoriti mudah 117 kerusi

1.00 pagi

SHAH ALAM - Barisan Nasional (BN) telah berjaya membentuk kerajaan pusat dengan memperoleh majoriti mudah 117 kerusi Parlimen setakat jam 1.00 pagi ini, 6 Mei ini.

Dalam pada itu, Pakatan Rakyat yang dianggotai DAP, PKR dan Pas pula mengumpulkan 64 kerusi Parlimen.

Sebanyak 222 kerusi Parlimen dipertandingkan pada Pilihan Raya Umum ke-13.

Kedudukan parti-parti bertanding memperoleh kerusi itu diumumkan oleh Pengerusi SPR, Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof sebentar tadi.

Laporan Secara Langsung Pilihan Raya Umum Ke-13

LIVE -> http://www.harakahdaily.my/laporan-secara-langsung-pru13



Di Post petang tadi .5.05.2013

Pilihanraya Umum ke-13.

Setelah parlimen dibubarkan pada 3 April.  222 kerusi Parlimen dan 505 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) akan dipertandingkan pada PRU kali ini. Keputusan PRU 13 akan diketahui seawal pukul 7:00 petang ini.

Keputusan Penuh Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU 13)

Segala Keputusan Rasmi PRU-13 akan dikemaskini dari semasa ke semasa oleh SPR di laman ini. Keputusan dijangka akan diperoleh seawal jam 7 petang ini.

Klik : http://keputusan.spr.gov.my/#home

dan sini http://live.undi.info/index.html

Laporan Secara Langsung Pilihan Raya Umum Ke-13 di sini http://www.harian-metro-online.com/laporan-secara-langsung-pru13

boleh juga ke http://www.malaysiakini.com/

******

Selamat mengundi buat semua.
Undilah dengan niat kerana Allah.
Undilah dengan niat pangkahan kita hari ini untuk memenuhi sebahagian daripada tuntutan amar ma'ruf nahi munkar.

Kalah atau menang itu urusan Allah. Kalau Allah nak bagi, Allah akan bagi. Kalau Allah nak tahan, Allah akan tahan.

Yang utama, kita dah usaha. Kini tiba saat bertawakkal kepada Allah.

Mohon maaf kepada mana-mana rakan facebook yang mungkin tersinggung dengan post-post saya yang berkaitan pilihanraya. Hanya mahukan yang terbaik untuk Malaysia. insyaAllah.

*****

Hasbunallah wa ni'mal wakil.

[cukuplah bagi kami Allah (sebagai penolong) dan Allah sebaik-baik Pengurus (yang kepada-Nya kami serahkan segala urusan kami)]

********

sumber facebook.

Notahati- Pertengahan tahun lepas saya kehilangan orang tercinta iaitu Abi yang membesarkan saya.Maka saya faham kesedihan Husam Musa apabila kehilangan ibu tercinta. Kata Tuhan, 'Dan sungguh akan Kami berikan cobaan kepadamu, dengan sedikit ketakutan, kelaparan, kekurangan harta, jiwa (nyawa) dan buah-buahan. Dan berikanlah berita gembira kepada orang-orang yang sabar. (al Baqarah 2:155)

Al-Fatihah.

Apabila mendapat perkhabaran pemergian ibu Dato Husam Musa. Kalau perasan, musim PRU ini ramai keluarga calon meninggal dunia. Bapa Anis Afida (calon di Johor), isteri Dato Fatah (calon di Kelantan). Malah sebelum bubarnya parlimen, tiap Jumaat kami mendapat perkhabaran pemergian petugas-petugas PAS, malah para ulama.

Terasa bagaikan, mereka dijemput Allah terlebih dahulu, sebelum perang besar benar-benar berlaku. Terasa bagaikan, ini PRU terakhir buat kita semua. Malah terasa sengitnya pertembungan haq dan batil kali ini, seperti dajjal yang banyak menipu malah menghidupkan orang yang telah mati (pengundi hantu).

Hari kiamat? Ia akan berlaku. Sedia?

Di antara orang-orang yang beriman itu, ada yang bersikap benar menunaikan apa yang telah dijanjikannya kepada Allah (untuk berjuang membela Islam); maka di antara mereka ada yang telah selesai menjalankan janjinya itu (lalu gugur syahid), dan di antaranya ada yang menunggu giliran dan mereka pula tidak mengubah (apa yang mereka janjikan itu) sedikitpun.
(Al Ahzab : 23)

'Aish 'azeezan au mut syaheedan. Hidup mulia (dengan Islam) atau mati syahid.



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

Tanpa Nama
5 Mei 2013 pada 3:24 PTG

1st?

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.