Pelihara dia untukku. :')




Saya sungguh tak faham mengapa ada yg sesenangnya berkasar2 dgn sahabat.  sedih...bila ada kawan makan kawan...padahal kite hidup berjemaah... rase sedih dan terkilan jika ade sahabat yg sanggup pandang rendah/pijak sahabat sendiri bagai seakan-akan menganggap dirinya lah paling sempurna (nauzubillah)
sahabat sepatutnya adalah utk dhormati dan disayangi ....Sedangkan Nabi insan paling mulia pun berlembut - lembut dgn sahabat. Jgn cepat mmandang rendah pd sahabat, mulia mana sangatlah kita. Satu hari nanti, kalau kita berada di tempatnya, baru kita faham bagaimana rasanya dilayan sebegitu rupa....



 Fudhail bin 'Iyadh berkata, "Siapa mencari sahabat tanpa cacat, nescaya sepanjang hidupnya tidak mendapat sahabat."


lagi satu kisah nak saya kongsikan dgn  sahabat semua..

Waktu Nabi Ibrahim di bkar hidup2, ade sekor burung kecil yang ambik air guna paruhnya dan nak simbah api yg besar tu. ulang2 kali die buat dengan niat nak selamatkan Nabi Ibrahim. " hai burung, takke ko rase sia2 je usaha ko? api tu besar kot" 

" at least time Allah tanya aku buat apa time nabi kena bakar, ade jugak yang aku nak jawab." ..

~sesungguhnya Allah itu memandang usaha hambanya. Keputusan tu, Allah saje yang layak menentukan. kita hanya hamba yang lemah~

 p/s: Sekarang nabi dah tak ade. Ulamak adalah pewaris nabi. Sekurang2nya kita bantu ulamak dalam menyebarkan dakwah mereka di wall masing2.

Malaikat Atid sentiasa mencatat pahala kebaikan... ko kisah ta?

shbt yg baik ialah yg saling menguatkan bukan saling melemahkan.. apatah lagi shbt itu memilih utk bershbt bukan kerana dunia,malah kerana PemilikNya..Ya Allah, lindungilah kami daripada mempunyai sifat2 mazmumah..Sukar mencari sahabat sesetia Khalifah Abu Bakar..



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

Tanpa Nama
29 Januari 2012 pada 5:54 PTG

:)

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.