dia satu-satunya..




hembusan kasih dan cinta ini hanya untuk abi.

Abi, dia satu-satunya di hati ana!


Allah.

Baiknya abi…sayangnya abi …garangnya abi.. hehehe



dalam kelembutan dan kebaikan hati abi , ada juga yg MANTAP dari abi

Huh? MANTAP? apa yg mantap?

maksud ana, lebih kurang garanglah.. ye lah, abi zaman2 dulu, kalau tak garang tak sah.. kan?

sama lah juga abi . abi pun garang juga..

antara kisah kegarangan 
 abi , masa tu ana tak ingat ana umur berapa, tapi dah sekolah rendah la..

masa tu, ana baru balik sekolah.

ana balik rumah kawan baik ana..ingat ta perlu bagitahu nak pergi sekejap je..pastu kawan ana

janji nak hantar balik....rupa-rupanya abi dah tunggu ana kat sekolah..selalunya ana balik sendiri..

sebab rumah dekat dengan sekolah..pergi je abi hantar... malangyer hari tu kan...

ye tibe saja kat depan rumah...yesss abi dah tunggu...

ana masa tu tak nak masuk rumah, abi tengah marah dan ana bertenggek depan pintu rumah. Dengan baju yg kotor dan tak bertukar ana duduk depan pintu dgn mulut muncung sedepa...

wahh dah buat salah ..pun dok tunjuk hebat... alahai...

abi betul-betul marah masa tu. ummi dah pujuk suruh masuk, tapi ana degil! ana geleng kepala takut kena rotan.. *buatmukekesian....

Aissy. abi pun berang lah…dengan tidak semena-menanya, abi tarik dan heret ana masuk.

abi heret ana dan masukkan ana ke dalam tong drum yg berisi air yg penuh dgn jentik2..

abi humban dan celup ana masuk dlm air sampai ana meronta2 kelemasan.

Huh. agak-agak apa jadi?

Apa lagi… Meraunglah ana…

^-^ Huh. memang peristiwa ni sampai bila pun ana tak boleh lupa.

lepas dpd kejadian tu, ana dah tak berani nak merengek2..p mana kena bagitau sampai la nie...

paranoid..phobia.. heheehe..

apapun,

-MEMANG PADAN MUKA ANA-

^_^



kisah comelnya cinta

heh? comelnya tajuk..comelnya cinta? comel ke?

^-^ comel, comel..InshaAllah comel. Allah bagi kita rasa macam comel. hehe. ^^

ok. cinta apa yg comel?

mm, dalam byk2 kisah ana dan abi , ana suka dan rindu part bila ana tertidur dekat ruang tamu.

eh? part mana yg comel? ana tidur comel ka?

hehe. bukan-bukan

masa kecik2, mm..bukan kecik je, masa besar-besar pun, eh..besar-besar sampai umur 13 tahun ja kot,

ana selalu tertidur kt ruang tamu depan tv, atau pun kat mana2 lah..

hah, bila tertidur kat luar, abi selalu akan dukung dan angkat ana bawak masuk bilik.

^-^ suka-suka. ana suka kena dukung. sangat comel masa kecik-kecik dan besar-besar sikit.

tapi sekarang dah tak boleh dukung dah. nanti patah tulang empat kerat abi .

sahabat2 pun mesti ada kisah mcm ni kan? best tak kena dukung?

best kan? ^_^



hikmah cinta dari dia

itulah secebis dua kisah ana dgn dia satu-satunya di hati ana…

lelaki pertama yg bertakhta di hati ana,

lelaki pertama yg ana kenal dlm dunia ni…

apapun yg abi lakukan pd ana sejak kecil dulu, semuanya itu bersebab.

pukulan dari dia itu tanda besarnya cinta abi pd ana,

tengkingan dari dia itu tanda kuatnya cinta abi pd ana,

jelingan dari dia itu tanda mendalamnya cinta abi pd ana,

terlalu, terlalu byk hikmah cinta dari dia..

tak mampu untuk ana nukilkan di sini..

kerana dia lah ana kenal dunia,

dunia yang hanya sementara.



Pelihara dia

abi

untuk ke sekian kalinya,

dedikasi tulisan ini khas buat abi

dan juga untuk semua ayah-ayah yg hebat seperti abi ana

semoga abi terus tenang dan bahagia hidup di dunia dan akhirat.

Ya Allah, pelihara lah abi .. lindungilah dia ya Allah.

Berikanlah kekuatan kepada abi dlm menempuh dugaan yg Engkau berikan ya Allah.

Redhai dan berkatilah hidup abi dunia dan akhirat.

Tempatkanlah abi disyurga..bersama org2 yang beriman..
Amin Yarabbal alamin.....


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

25 Januari 2013 2:22 PTG

Entry yg comel utk dibaca....>_<

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.