saya fikirkan Dia tak henti2.


Kehidupan yang terlampau meruncing membuatkan ana hilang ingatan masa kecil.. Bila ditanya tentang masa lampau,,  ana  akan terdiam berfikir,, apa yang  ana  pernah alami selama ni..?? Sampai nak makan rambutan dan lipat kertas menjadi bintang pun dah tak ingat caranya... 


Allah..... Adakah  ana  hidup selama ni??

"tak kut...anti kena kidnap ngan bunian kot sblum nie..."

..."
ana  pon dah lupa penah kena kidnap ke tak.. heee..."

Bila rasa malas, teringat tentang solat yg ditangguhkan itu seperti surat yg diposkan, ada posmen yg menghantar surat tu, ada waktu-waktunya.. Kalau pos lambat nanti surat tu tak sampai dan akan balik semula kepada kita..

Bila solat tak khusyuk, teringat tentang solat yang tidak diterima oleh Allah, yang dicampakan ke muka kita seperti kain buruk nanti.. 


Sia2 je kan..?

Kita tidaklah sebaik malaikat..kita tidaklah semulia Rasul..tapi seburuk2 kita pun jgn sampai ke tahap haiwan yg tidak mengenal Tuhan..jangan mempertikaikan peraturan Allah 
 .. Kita selalu menilai org lain, tetapi sangat sedikit menilai diri sendiri. Tiada siapa yg sempurna....

 Bukankah telah ada peringatan ttg ni? 
Dia sentiasa memerhatikan,... Tetapi kita yg tidak memikirkan. Kerana, telah dinyatakan, sangat sedikit hambaKu yang bersyukur! 


Bila cuba nak fokus, tapi tak boleh,

.. teringat surah Al-Mukminun ayat 1 dan 2 terutamanya..
..Naik balik semangat jihad dalam hati ni.. ^^

Ingat Amanah, Ingat syurga, Ingat Neraka...

p/s-Alhamdulillah thanks Allah, berjumpa dgn insan-insan hebat ini menerbangkan segala ke'stress'an dan kegalauan jiwa buat seketika.... amin..


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.