segumpal darah bernama HATI


Assalammualaikum warahmatullah hiwabarakatuh.

”Cinta selalu datang dan tak pergi lagi…”

Kata-kata dr seorang ‘teman’, terima kasih kerana membuka mata yang sering terleka dengan duniawi, astaghfirullah… moga masih ada sinar kebahagiaan untuk yang bergelar teman. Kadang-kadang tertanya juga, ”bagaimana bisa mrk berfikiran begini?” Jawapannya mudah, “ianya terletak pada segumpal darah bernama HATI”!

Berbalik pada kata-kata ustazah Mahya; cinta selalu datang dan ta pergi lagi jikalau kita hebat mempertahankan rasa cinta kita pada kekasih kita, setia pada segala apa yang kita abadikan sebagai janji sumpah yang telah lama kita ucapkan. Sedari alam dulu, kita sumer dah janji akan beribadah hanya kepadaNya. Itulah peribadi ustazah mahya, sekali cakap berbekas dalam hati. :oops:




Alhamdulillah, dengan izin dan limpah kurnia serta inayah dari Nya, Tuhan Pencipta alam semesta sama ada yang ghaib mahupun yang dpat dilihat dr mata kasar tapi eloklah jikalau kita pandang dengan mata hati, ianya lebih meresap ke dalam jiwa nurani, dapat jua ana coretkan sesuatu , ana baru hadiri majlis tarbiyah, jadi sedikit sebanyak input tu ana kongsi di sini

Izzaiyik? Alhamdulillah, moga masih ada setitik titisan kasih sayang kita pada RABBul Izzati, insyaAllah. Anti, sedar x bahawa kita sebenarnya hampir dengan cinta? Tapi cinta ini berbeza dr cinta biasa, cinta ini berlandaskan keikhlasan dan ketaatan kita pada Yang Maha Esa. Cinta akan mekar dengan subur bila mana ada sifat tawadhuk (rendah diri) kepada keagunganNya.
Cinta sebenarnya dekat dengan kita, bila kita sentiasa ingat padaNya w’pun 1000 dugaan melanda,








terima kasih untuk mu sahabat ku.....sesungguhnya aku begitu menyayangi kalian...


kita tetap tenang dalam apa jua keadaan. Hati akan sentiasa tenang kalau kita ingat pada Allah Yang Maha Esa. Kalau kita ikhlas beribadat, insyaAllah cinta kita akan semakin mekar dalam hati kita dan moga-moga cinta kita mekar kepadaNya. Kita sering kali bercinta dengan manusia, tapi x sedar cinta yang paling indah ialah bercinta di sepertiga malam terakhir bersama kekasih Yang Satu. Itulah sebenar-benar cinta… semoga diri ini tenang dalam cinta yang didambakan, insyaAllah.

Ukhuwwah mahabbah fillah… barakallahufiikum jami’an, insyaAllah. Wassalam…

Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

Tanpa Nama
5 Jun 2012 3:18 PTG

nice..teruskan usaha yg baik ni

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.