VIDEO: Tau Tak. Dah seminggu kita kapel.




Tak tahannya, umur baru setahun jagung, tapi minda dah penuh dengan perkara-perkara yang tak patut.. bukan tak boleh merancang masa depan, cuma minta berpada. Bagaimana nak wujudkan bait muslim kalau fardu muslim pun masih gagal ??!! moga ALLAH sentiasa bimbing kita kearah muslimah solehah..

Anak muda zaman sekarang mungkin kekurangan kasih sayang, hingga segala program asyik dibuat dalam kerangka cinta, kawin, etc etc. Bagaimana rejim nak jatuh kalau anak mudanya terkulai dengan cinta?

Bersamalah kita berdo'a... Allahumma ya Allah... ampunilah segala dosa-dosa kami diatas segala kelalaian dan kealpaan kami. semoga kematangan kita bertambah seiring usia kita dan apapun kita hendaklah bersabar kerana kita semua dalam proses tarbiah dan teruslah bermu'ayashah dengan mad'u-mad'u kita agar sama-sama kita dapat menuju Redho Allah.

notakaki- Bila bab Kahwin...kita mula Cair..Kita mula lupa.Siapakah pengatur kita, 
siapakah pengurus hidup kita..
Kita mengaku tauhid Rubbubiyyah..
dia yg mengurus ...Dia yg mentadbir...Dia yg mengatur Alam ini termasuk kita...
Namun mengapakah bila bab kahwin seolah olahnya kita paksa Allah ...aku nak jodoh sekarang juga.....

Bukankah kita hanya HambaNya..
kita ni, hamba je. Dicipta drpd lumpur lepas tu jadi hamba pulak.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


7 comments

8 Julai 2013 11:40 PTG

(y)

9 Julai 2013 12:21 PG

krikkk krikkk. dy da remove. da sedar agknya. bgus lha kannn :)

9 Julai 2013 7:07 PG

budak2 skolah zaman skarang serious creepy...

9 Julai 2013 8:27 PG

merencana alam perkahwinan, berangan - angan tentang hidup bersama masa tgah hangat bercinta memang indah... tapi alam perkahwinan tu byk dugaan, nikah kawin bukan perkara suka2..

9 Julai 2013 12:44 PTG

macam macam kan sekarang..

9 Julai 2013 3:29 PTG

Budak baru belajar membesar . Harap lebih matang lah nanti . Harap belajar sesuatu dari pengalaman dia nih ^^

10 Julai 2013 6:44 PG

Baru seminggu bercinta ye....

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.