kadang2 kite akan diuji dengan cinta yang lain..


Saya, awak , kita semua umat Islam, adalah bersaudara. Datang dari satu bapa, iaitu Nabi Adam alaihissalam.


Assalammualaikum....



Selamat malam saudara-saudaraku :)

Sesungguhnya orang-orang (yang menentangmu) itu sentiasa mencintai (kesenangan dan kemewahan dunia) yang cepat habisnya, serta mereka membelakangkan (tidak menghiraukan bekalan) untuk hari akhirat yang amat berat (penderitaannya kepada orang-orang yang tidak bertaqwa).


Kamilah yang menciptakan mereka serta menguatkan tulang sendi dan urat saraf mereka; (Kami berkuasa membinasakan mereka) dan apabila Kami kehendaki, Kami gantikan (mereka dengan) orang-orang yang serupa dengan mereka, dengan penggantian yang sebaik-baiknya.

Sesungguhnya (segala keterangan yang disebutkan) ini, menjadi peringatan; maka sesiapa yang mahukan (kebaikan dirinya) bolehlah ia mengambil jalan yang menyampaikan kepada keredaan Allah (dengan iman dan taat).

Dan tiadalah kamu berkemahuan (melakukan sesuatu perkara) melainkan dengan cara yang dikehendaki Allah; sesungguhnya Allah adalah Maha Mengetahui, lagi Maha Bijaksana (mengaturkan sebarang perkara yang dikehendakiNya).

76 : 27 - 30


"Jodoh pertemuan Allah yg tentukan....jgn terlampau mengharapkan manusia yg penuh dgn sikap 'pelupa' ni."

Ingatan dari seorang ibu, adoi, menusuk kalbu. =D

Terima kasih untuk ingatan itu :)

semoga Allah mengampuni setiap dosa pada kalam yang berlebihan.. pada hati yang tidak bersih..pada amal yang tidak terlaksana dgn baik..

istighfar~

andai diletakkan sesuatu harapan pada manusia, kecewa.. maka, letakkan segalanya pada Allah swt..


Tuhan leraikanlah dunia yang mendiang di dalam hatiku. kerana di situ tidakku mampu..menghimpun dua cinta..hanya cintaMu, Allah... kuharap tumbuh dibajai bangkai dunia yang kubunuh~

doa byk2.. moga Dia pegang hati kita betul2...


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.