saat allah mencintaiku........





 mmg Allah menguji setiap kata-kata kita, baru je 4 hari  ana ada di kampung sesuatu yang sgt menguji perasaan ana, satu berita yang sgt mengejutkan.. Allah btol2 uji dengan rase marah, rase sgt marah..rase sgt benci..emosi mengatasi segalanya, tapi rase marah tu hilang bila ana tanya kat murrobiah, 


ANA : 
kak solehah, ape y patut kita buat bile kite rase marah?

KAK SOLEHAH : istighfar banyak2, n ingat Allah..ingat Allah hati akan jadi tenang kan?


yerp..inshaAllah..

seolah-olah pujuk hati ni balik..mcm bagi seribu harapan.. n bertambah yakin dgn janji2 Allah.....







salam ceria pembuka bicara..di pagi hari....(mata ta lelap tidur..rindukan abi ..umi..adik2.....)

alhamdulillah masih diberi ruang dan peluang untuk rukuk dan sujud padaNYA.




 segala pujian hanya layak untukNYA..selawat dan salam untuk rasulullah, muhammad bin abdullah..yang mana dengan jasa dan pengorbanan bagindalah, kita masih lagi merasai nikmat iman dan islam, masih mampu untuk membezakan haq dan batil dalam mengikut syariat Allah..manisnya beriman, hanya diri yang merasainya sendiri tahu bagaimana rasanya..selawat juga pada ahlul bait, para sahabat baginda..saidina abu bakar yang disayangi rasulullah, dengan pengorbanan beliau yang begitu besar untuk islam, sehingga jika dikumpulkan seluruh iman umat islam, masih tak mampu untuk ditandingi dengan iman saidina abu bakar..subhanaAllah..maha suci Allah..

buat tabiin, tabi' tabiin, mujahid mujahidah, ikhwah wa akhowat, serta umat islam yang masih bertebaran dimuka bumi dalam menengakkan kalimah laillahaillallah..semoga istiqamah, istimrar dijalanNYA ila yaumul qiamah, inshaAllah..semoga Allah bekalkn kita dengan kekuatan agar meraih kemenangan suatu saat nanti..

saat Allah mencintai seseorang, tempat pertama menerima sentuhan cinta itu adalah hati. disitulah Allah melenyapkan segala putus asa dan kesedihan akibat dosa mereka. kemudian diganti dengan harapan dan keinginan untuk berubah menjadi insan yang bersih..hati kita seeloknya selalu berbisik
"KUTAHU BILA ALLAH MENCINTAIKU IAITU SAAT KU MEMBENCI SEGALA KEJAHATAN KU"..


astaghfirullahaladzim..org beriman hidupnya indah dgn ujian, yerp, mmg betol, ujian itu indah..setiap butir kata yang keluar dari bibir, dari hati akn diuji.. dari situlah kita boleh mengambil ibrah, bahawa iman itu bukan sekadar angan-angan, nak jadi org beriman bukan hanya melalui percakapan tapi perlu disertai dengan hati yang ikhlas dan dilaksanakan dengan amal..





AMIN YA RABBAL ALAMIN.....


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.