hidup bersyariat bukan bermaksiat,...




Bismillah.....


salam alaik sahabat-sahabat..inshaAllah..semua org mahukan ketenangan kebahgian dlm hidup masing2 bukan? tapi tenang yang bagaimana ya? tenang yang tak sama dgn tenang biasa2..tapi tenang beriman bila hati terhindar dari segala dosa dan noda. sungguh, ketenangan inilah yang dicari, yang perlu ade pada seorg mukmin..andai dy tenang, itulah dy bahgia hakiki yang tdk mampu digantikan dgn bahgia yang lain..cukuplah Allah bg kami..dialah sebaik-baik penolong..

bagi saya, saya hanya mahukn hidup bersyariat bukan bermaksiat..krn saya tahu hidup bermaksiat itu membuat hati saya tdk tenteram dan takkn pernah bahgia dgn dosa2..saya hanya mahukn ketenangan dlm hidup..mahukn keredhaan Allah, krn saya percaya bahgia saya terletak dlm kuasa Allah sdgkn manusia itu sikit pun tidak, bnyak menyeksakn dada..bnyak membuat hati pedih..

Maksiat akan mnyebabkan kesan-kesan negative, antaranya :
>>>>>



· Menghalang ilmu masuk kedada
· Menghalang rezeki
· Menghadirkan kegelapan dihati
· Melemahkan hati dan jasad
· Menghalang ketaatan
· Melemahkan jiwa
· Menyebabakan kehinaan
· Merosakakn akal dan mematikan hati
· Mendatangkan laknat Allah
· Menghalang daripada doa para rasul dan malaikat
· Menghilangkan rasa malu
· Menyebabkan Allah membiarkan diriya dihina
· Menghilangkan kebaikan yang dilakukan
· Menjatuhkan derajatnya disisi Allah
· Memutuskan hubunganya dengan Allah

sama-sama kita membendung hati kita dari noda dan maksiat..
Selamat merenung, menghayati, dan mengaplikasi dlm setiap inci kehidupan, saya yang terlalu mendambakan redho Allah..

amin yarabbal alamin...


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.