Yang Dapat Brim Inilah Hadiah Buat Anda..


Yang bising minyak naik ni pasal apa? Biarlah nak naik pun. Yang penting akidah terpelihara, bebas dari pluralisma, liberalisma, syi'ah dan DAP. Hangpa tak tau ke kalau PR menang hari tu, menteri kabinet banyak Cina DAP. Biarlah harga minyak naik pun, janji akidah selamat. Begitulah luahan macai fikrah haraki. Kalau tiada duit (tidak cukup duit) untuk isi minyak, harap pergi ke gereja minta duit. Jangan minta dari Najib.


Beribu-ribu taneeya! pengundi BN kerana anda minyak naik malam ni.


20sen jer pertambahan petrol sebanyak rm90-rm120 sebulan untuk full tank...belum lain-lain belanja dapur akibat naik harga minyak..

Takder ke cara lain..selain dari kenaikan harga petrol...kurangkanlah komisyen kroni.. kesihanlah kat rakyat marhaen ni..benci bila ada yg kata..alah 20sen pun heboh!!!...rakyat malaysia punya hutang paling tinggi di Asia!!

Kasihannya bila orang Kampung saya baca berita ni...Perlu di ingat, pokok getah, ladang, semua tu jauh dari rumah.Bukan tanam tepi tangga.

Bung: Minyak naik tak mudaratkan orang kampung

"Minyak petrol naik (harga), pastinya tidak memudaratkan rakyat kerana yang ada kereta besar adalah orang-orang besar dan berkemampuan, (sedangkan) orang kampung ada tidak berkereta," kata anggota Parlimen Kinabatangan Bung Mokhtar Radin (kanan).

Tidak puas hati dengan perkara itu, beliau terus dihujani kemarahan, antaranya seorang pengguna Twitter dikenali @ayeemin berkata:

"Kereta bukan hanya untuk orang kaya. Hari ini, ia keperluan. Tetapi beristeri dua hanya untuk orang kaya."

Bung sebelum ini mendapat liputan meluas selepas mengambil pelakon Zizie Izette sebagai isteri kedua pada 2010.



Isunya bukan sangat pada harga minyak naik tapi pada hakikat yang kerajaan tidak mampu menampung subsidi untuk rakyat.

Hutang negara dah banyak sangat dah.

Kerajaan BN berbelanja lebih daripada pendapatan (overspent) selama 15 tahun berturut-turut.

Macam kita, kalau gaji RM2000 sebulan tapi belanja RM2500, peritlah jawabnya.


Sila-sila buat mental note:

"PRU14, saya akan undi Pakatan Rakyat!"

Kalau rasa takut lupa, buat sticker, lekat atas penutup minyak kereta.

Saya sokong harga minyak naik kalau tujuannya "environment".

Tapi harga minyak di Malaysia naik sebab BN dah banyak salah urus harta negara, belanja pada yang tak perlu, rasuah, dsb.

Kasihan rakyat Malaysia.



Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

5 September 2013 11:16 PTG

blog ini sdh sy follow
follow back ya media2give.blogspot.com

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.