nak yang cantik je ke...??


Ashraf Muslim



Sapa ckp paras rupa ta penting tu tipu la… sy sendiri suatu masa dulu pnh mcm kamu juga, sy inginkan zaujah yg sangat2 simple asalkan dia punya “agama” dan “akhlaq” dia yg mulia untuk membentuk zuriat2 sy nnt. Alhamdulillah, sy bukan sy dapat apa yg sy inginkan malah zaujah sy tu bg pndgn mata sy amat2 mendamaikan. Kamu ta penah tgk zaujah sy, ta perlu berangan nak tgk rupa dia ye… (ustaz pun ketawa sampai sepet mata dia time ni) tapi kan, humaira pernah tgk zaujah sy… kalau nak tau rupa zaujah sy, tanya dia la ye. ....heeee~

Kenapa paras rupa tu agak penting?

 agak jela...bagi diri ini HATI itu yg UTAMA hopefully sangat nak hati bakal zauj ku itu chantek..

Kita insyaAllah akan kawen dgn dia seumur hidup kita, nak habiskan seluruh usia-usia kita dengan dia, jadi nak tgk muka dia hari-hari so nak juga la yg cantik kan…^^ (sekadar mengulas komen dr ustaz) bukan senang nak cari zaujah yg mmg sesuai ngan kehendak garis Islam yg jamilah ni. Kalau dapat alhamdulillah, kalau ta dapat tu ta mengapalah kita didunia ni jap jer sedangkan isteri-isteri solehah itu lebih cantik dr bidadari syurga! Sy pernah ckp dulu bidadari disyurga tu bila minum air subhanallah, nampak air melalui kerongkong dia. Bayangkan betapa cantiknya bidadari dalam syurga Allah tapi kita manusia ta pernah nak ingat bidadari di syurga tp cari bidadari di dunia yg mmg ta de ‘class’ yg tempatnya di tepi jalan. Nauzubillah, elakkan hati kita dr terpaut dengan wanita uh sebegitu, insyaAllah jaga peribadi kita Allah dah berjanji wanita yg baik utk lelaki yg baik. kita kene baik baru dpt ‘teman’ yg baik, insyaAllah...

akhir sekali ingat lagi pesan ustaz,,,,
 kalau kamu nnt nak cari zauj, biarlah paras rupa menjadi soal ke-3, yg pertama nilaikan dia dr segi agamanya. kedua nilaikan akhlaq dan keperibadiannya dan yg ketiga baru la paras rupanya!..

thoyyib3.... :)

Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


2 comments

29 Julai 2011 6:14 PTG

smoge ramai ade kesedaran "agama@akhlak"..bukan je dlm memilih pasangan,jugak dalam melengkapkan diri :)

30 Julai 2011 7:51 PTG

alhamdulillah... pada diri ini juge.... :) bi iznillah..

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.