Aku Bukanlah Kekasihmu....


hebatkah cinta yg melanda aku sehingga seringkali aku terkapai mencari cinta Rabb? sepi sendiri aku merenungi sekeping yang bernama hati...
 Aku Bukanlah Kekasihmu..aku hanyalah dari kekasih untuk kekasihMU...




'luka'ku masih merah, barangkali nanah atau sudah dicemari kotoran-kotoran, aku masih dikurniakan akal untuk berfikir,  alhamdulillah... abi dan umi masih setia menemani setiap kelukaan yg ku alami...


'luka' terasa sangat 'dalam' hadirnya dalam hidupku mengajar erti cinta pada Rabbul Izzati , alhamdulillah segalanya milikMU Ilahi, apa yg akan kau ambil,akan ku serahkan kembali padaMu. dalam sedetik hati kasih ini masih lagi untukMU walau aku seringkali lalai dan leka dalam cintaMU.


Ya Allah, tabahkan hatiku dalam menerima ujianMU semoga apa yg ku alami menjadi kafarah bg dosa-dosaku... Ya Allah, sayangilah umi dan abi seperti mana mereka menyayangiku tika aku masih kecil... segala milikku adalah milikMu ya Rabb...


 aku bersyukur menjadi hamba yg dihambat 'luka' ..


buat teman, jangan jadi sptku. utamakanlah cinta pd Allah dalam segala2nya, segala yg dilakukan biarlah Lillah hi ta'ala... jangan jadikan kalian dlm jelmaanku... aku yg leka...lalai ...


akhir kalam..... Ambillah iktibar dr apa yg aku coretkan, bukan utk membuka 'aib sendiri tetapi supaya kalian tidak sepertiku, hadir ibarat layang-layang di celahan dahan dan ranting pepohonan...


ya Allah, semua milikku adalah milikMu, andainya ingin Kau tarik satu per satu, maka tabahkan hatiku menjalani dugaan yg Kau lemparkan, aku berhak menerimanya krn aku hanya seorg hamba dan Kau Pencipta Yang Maha Esa.... 

Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.