VIDEO Sharifah Sakinah Sebut Warna Bra, Seluar Dalam.


Salam Jumaat.

Memandangkan sekarang timbul perpaduan/sepakat/bersatu kerana konon-kononnya dengan alasan kuasa orang Melayu Islam semakin kurang, jadi saya mahu bertanya adakah perpaduan/sepakat itu mampu menyelesaikan masalah di dalam video ini yang pelakunya adalah Melayu Muslim. Ini bukan hal aqidah, tapi masalah akhlak yang bakal menjatuhkan tamadun Melayu Islam di negara kita meski pun kuasa pemerintahan di tangan orang Melayu Islam.



Kalau ada sesiapa yang menganggap hal ini remeh-temeh kerana bukan masalah aqidah, sila keluar dari blog saya kerana anda seorang yang penting diri.

Bila kita nampak kepimpinan negara kita pincang, korup, kotor dan sebagainya..tambah pulak mereka masih beraja, yang saya nampak institusi keluarga tu kena sangat-sangat kuat, paling penting ibu yang mendidik anak-anak di rumah. Isu ini kena cater dengan penekanan iman dan taqwa, insyaAllah akhlak anak-anak yang kemudiannya bakal jadi seorang dewasa akan lebih comel.

Ibu ayah bukan sahaja terpaksa kerja terlebih kuat dalam mendidik, malah terpaksa pula kuat menangkis anasir luar seperti media yang tayang banyak benda mengarut, persekitaran yang anak nampak 'kotor' dan pelbagai lagi.

Kemudian menyampaikan..

Semua ni maha berat.

"pendidikan mula daripada keluarga, sekolah dan kerajaan..kena baik blako,loni keluarga dgn sekolah baik, kerajaan tok brapa baik..bahkan didikan agama di sekolah pun makin kurang doh...itu punca masalah panjang lagi perjuangan ni.." itu sebahagian keluh kesah setengah masyarakat.

Kadang-kadang penerapan nilai-nilai agama itu dilakukan dengan tujuan yg salah. Yakni, bukan kerana Allah. Ada yang berakhlak mulia mahu menggembirakan hati mentua, bakal zaujah/zauj, dapat pujian dari cikgu/pensyarah. Akhlak yg baik juga tidak berguna kalau tidak menolak yang buruk. Contoh yg paling senang, solat tahajjud hari-hari, solat fardhu dekat masjid berjemaah, tapi masih lagi hisap rokok.

*Geleng kepala

Notakaki : Bosan dengan orang yang suruh berhenti bicara politik. Ini bukan semata politik, ini masa depan negara, bangsa dan agama! 

tutup FB, baca buku, keluar rumah, jumpa manusia.

Ya Allah, aku berpaling dari mereka yang bodoh. "serta berpalinglah dari orang-orang yang bodoh.” (al-A’raaf: 199)


updated : Harap Sharifah Sakinah Ambil Pengajaran


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


4 comments

Tanpa Nama
17 Mei 2013 4:32 PTG

doa kan lah yg kita mampu :(

17 Mei 2013 4:40 PTG

sgt memalukan..

17 Mei 2013 6:24 PTG

erkk, dialah yang saya minat tetiba cam tu plak. Tak sangke. =(

17 Mei 2013 6:51 PTG

bila tengok video ni , rasa cam tak da motipp !!! maybe mencapub...
sangat memalukan , so harap-harap dia sedar apa yang dia buat boleh jatuhkan diri sendiri

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.