aku sangat mencintaimu.


Assalamu'alaika,

Benar aku sangat mencintaimu. Namun sakit dan derita ku ini tidaklah semata-mata kerana rasa cintaku padamu. Sakitku ini kerana aku menginginkan sebuah cinta suci yang mendatangkan pahala dan diredhai Allah 'Azza wa Jalla. Itu laa yang ku dambakan. Dan aku ingin mendamba yang sama. Bukan sebuah cinta yang mengheret kepada kenistaan dosa dan murka-Nya.

ya hamba Allah,

Aku ingin mengubati kehausan jiwa ini dengan secangkir air cinta dari syurga. Bukan air timah dari neraka.. Wahai hamba Allah, 

"Inni akhaafu in 'ashaitu Rabbi adzaaba yaumin 'adzim!"
(Sesungguhnya aku takut akan seksa hari yang besar jika aku derhaka kepada Rabb ku..)

{Az-Zumar:13}


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.