Atas dosa apa mereka dibunuh?


Gaza diserang lagi.

Dan Gaza tidak pernah bersendirian. Rohingya belum terbela, Syria belum merdeka, Afrika apa cerita?, Xinjiang penuh rahsia dan banyak lagi ummat yang belum sejahtera.

Dalam pulun berdoa untuk maghfirah, rahmah, syurga dan kejauhan dari neraka, jangan pernah lupakan mereka. ='(

Isu palestin yang jelas. Musuh yang jelas: zionist. Mangsa yang jelas: rakyat palestin. Sejarah yang jelas. Kesannya media lekas berperanan.

Selagi pejuang syria digelar pemberontak oleh kerajaan malaysia, selagi itu banyak masyarakat berlepas tangan dengan alasan,"isu syria ni susah..kita tak tahu kisah benar..". Dan selagi itu darah akan terus mengalir. Tanpa henti.

Bila manusia jahil tapi berlagak ada ilmu,

Maka,berkatalah mereka,

"Kenapa susah-susah nak tolong orang-orang palestin nih?dah la jauh...rakyat kita pun ramai lagi yang susah."

Mereka masih buta,

Antara tanggungjawab negara dan tanggungjawab individu manusia...

Palestin,
Amanah pada bahu semua.

Minggu ini digambarkan sebagai minggu "paling berdarah" di Syria sejak revolusi bermula pada 2011. 1,700 orang telah terkorban sepanjang MINGGU INI SAHAJA di Syria. Sebahagian besar dari jumlah ini adalah orang awam, dan angka teramai terdiri dari wanita dan kanak-kanak. Akan tetapi anda tidak akan mendengar berita mengenai mereka di mana-mana media perdana, walaupun di akaun FB mereka sendiri kecuali jika mereka mempunyai rakan di Syria yang akan mengemaskini keadaan mereka dari masa ke semasa.









Atas dosa apa mereka dibunuh??!!!!

Anak-anak  ini bila besar jadi pejuang Islam. Sebab tu dorang dibunuh. Nak matikan pewaris jihad.
Pahala bagi orang Islam kan dosa pada pandangan zionist..maka begitulah terserlah ketakutan dorang sampai ngan budak kecik pon dorang takut.

YAHUDI LAKNATULLAH WA LAKNATU MALAAIKAH.




Notakaki : bahawasanya saya risau dgn boikot orang Malaysia terutama Melayu yang terkenal dengan emosi melampau.

Jumpa pencuri tabung masjid - belasah hingga mati
Kereta kena langgar sikit - menjerit ketuk kereta orang
Marah dgn McD - bakar premis! (ini yg saya duk risau)

Kita boikot dan bantah pemberian dana, bukan boikot sebab makanan itu haram. Baling MAKANAN itu atau pijak, adalah sesuatu yg diluar etika; akhlak.


Syukran jiddan ..sudi baca entry nie


1 comment

13 Ogos 2014 12:25 PTG

Ya Allah.... naik bulu roma tengokkk :'(

Catat Ulasan
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 
Full Edit By Nabila Medan. All Right Reserved To Me.